به گزارش پارس نیوز، 

بی اعتمادی ای که باعث می شود تر و خشک با هم بسوزند و در این بین، شرکت هایی که با مجوزهای قانونی و براساس اخلاق مشتری مداری،اقدام به فعالیت می کنند، کار برایشان سخت تر بشود.

اخیرا برخی از این کسب و کارهای غیرقانونی با استفاده از جلب اعتماد شرکت های کوچک یا بزرگ ایرانی به بهانه اعطای جوایز معتبر بین المللی به مدیران، اقدام به اخاذی کرده و از اعتماد بخش خصوصی سوءاستفاده می کنند و با این روش صدها میلیون تومان کسب درآمد نامشروع دارند.

نمونه شاخص آن که مدتی است اقدام به فعالیت های غیرقانونی در کشور می کند، سایتی بنام BAF است که طبق ادعای گردانندگان این سایت،مکانش در سوئیس بوده و جالب اینکه نمایندگی آن در شهر مقدس «مشهد» فعالیت دارد.

نکات حیرت انگیزی که در فراخوان این مجمع به اصطلاح بین المللی دیده می شود کم نیست و در زیر به چند مورد آن اشاره می گردد.

اولا در سایت مورد اشاره BAFACADEMY.COM و در کمپانی ای به اصطلاح به این عظمت ،هیچ آدرس و تلفنی در هیچ کشوری از جمله در سوئیس دیده نمی شود.

نکته دوم سفارت کانادا هیچ الزام و هیچ امتیازی برای چنین مدرکی (BAF) نداشته و نخواهد داشت که این ادعا نیز با ساده ترین روش و استعلام از سفارت کانادا قابل پیگیری است.

نکته آخر اینکه در قواعد بین المللی کلمه آکادمی در عنوان یک سایت با حرف i ختم می شود نه با Y . که این خود نمود ثبت این سایت از ایران بوده است.

در پایان، از مراجع قضایی و قانونی ذیصلاح این انتظار می رود که ضمن برخورد، مانع گسترش چنین کلاهبرداری ها شوند.