به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نباء؛ بر اساس گزارش منابع رسمی در عربستان، ۵ میلیون نفر در این کشور بی خانمان هستند.

در تازه‌ترین گزارش وزارت مسکن عربستان آمده است، یک چهارم جمعیت این کشور یعنی حدود ۵ میلیون نفر بی خانمان هستند.

کمیسیون حج، مسکن و خدمات در مجلس شورای عربستان درباره گزارش سالانه وزارت مسکن در سال مالی ۸-۱۴۳۷ هجری قمری که با هدف مقابله با مشکلات خانواده‌های کم درآمد منتشر شده است، تعداد افرادی را که از کمبود مسکن در کشور تاثیر پذیرند حدود ۵ میلیون نفر عنوان کرد و افزود، جا دارد در این زمینه تلاش بیشتر و سریع تری انجام شود.

این کمیسیون راهکار‌های وزارت مسکن را برای حل این مشکل، به ویژه در موارد خاص مثل مشکل مسکن کهنسالان، نیازمندان و آنانی که به دلیل برخی بیماری‌های خاص به کمک‌های ویژه نیاز دارند، ناکافی دانست و برای حل این مشکل پیشنهاد‌هایی مطرح کرد که یکی از آن‌ها اختصاص حداقل ۵ درصد از مسکن‌های در دست ساخت وزارت مسکن به خانواده‌های کم درآمد است.

عربستان بزرگ‌ترین صادر کننده نفت خام جهان با حدود سی و دو میلیون نفر جمعیت ساکن، و ۲۱ میلیون نفر سعودی تبار، در تامین مسکن اتباع خود از جمله جوانان با مشکلاتی مواجه است، دولت این کشور در سال‌های اخیر برای حل این مشکل ده‌ها میلیارد دلار بودجه اختصاص داده است، اما بوروکراسی شدید اداری و مشکلات در دستیابی به زمین‌های مورد نیاز جهت اجرای پروژه ها، موجب شد این مشکل همچنان باقی بماند.

انتهای پیام/