به گزارش پارس نیوز، 

هادی اسماعیلی مدیر ارشد بازاریابی و فروش گروه هنرپویا درباره برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات جانبی انیمیشن «فیلشاه» در بازار گفت: فعالیت‌های مجموعه هنرپویا محدود به تولید انیمیشن نبوده و از ابتدا هدف‌گذاری این مجموعه عرضه و معرفی کاراکترهایی برای کودکان بود که شاید بتوانند جایگزین برخی کاراکترهایی شوند که دوستشان نداریم. ورود به عرصه تولید انیمیشن هم از همین زاویه بود با این نکته که از ابتدا متوجه مراحل قبل و بعد از تولید انیمیشن هم بوده‌ایم.

اسماعیلی افزود: در مرحله پیش از تولید انیمیشن در قالب نگارش فیلمنامه‌های کارگاهی تلاش داریم محتوای لازم را تولید کنیم و بعد از تولید انیمیشن هم سراغ ایده‌های تجاری‌سازی کاراکترها می‌رویم. تا آنجا که به اندازه یک مجموعه خصوص در توان داریم، تلاش می‌کنیم تا در حوزه عرضه تجاری محصولات جانبی هم ورود داشته باشیم.

وی با اشاره به تجربه قبلی این گروه در زمینه عرضه محصولات جانبی یک انیمیشن گفت: از آنجا که شاهزاده روم تجربه اول هنرپویا با این مختصات محسوب می‌شد، مطمئن نبودیم استقبال از نسخه سینمایی چگونه خواهد بود و به همین دلیل کلیه مراحل مرتبط با برنامه‌ریزی محصولات جنبی را به بعد از اکران و ارزیابی بازخوردها موکول کردیم. از این جهت حضور ضعیفی در بازار داشتیم و تنها در چند بخش نوشت‌افزار مانند دفتر و در حوزه پوشاک توانستیم برخی تولیداتی را داشته باشیم که با توجه به فاصله‌ گرفتن از زمان اکران نتوانستند فروش مناسبی داشته باشند.

کتاب نقاشی «فیلشاه» چندی پیش از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد

اسماعیلی ادامه داد: با توجه به تجربه قبلی برای انیمیشن فیلشاه از همان ابتدا سیاست‌های مرتبط با اقلام جانبی را هم در دستور کار قرار دادیم. تصمیم هم گرفته‌ایم تا بخشی از این اقلام را به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم که به زودی فراخوانی را در این زمینه منتشر خواهیم کرد. فعلا تصمیم داریم تا پایان سال ۹۷ امتیاز این کاراکترها را به صورت رایگان به تولیدکنندگان بدهیم تا برمبنای بازخوردها برای پس از آن تصمیم‌گیری کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه تاکنون و پیش از انتشار فراخوان بالغ بر ۲۰ تولیدکننده در حوزه نوشت‌افزار، کتاب، پوشاک و اسباب‌بازی برای این همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند، درباره زمان‌بندی عرضه این محصولات به بازار گفت: بازار هر یک از این اقلام فصل مشخصی دارد. نوشت‌افزار معمولا در مرداد و شهریور مشتری دارد، پوشاک فصل‌های مشخص دارد. هر یک باید در زمان مناسب عرضه شود و به‌دنبال آن هستیم که برنامه رونمایی از بخشی از این اقلام جانبی را پس از ماه مبارک رمضان برگزار کنیم.

مدیر ارشد بازاریابی و فروش گروه هنرپویا درباره برنامه‌ریزی برای عرضه بازی رایانه‌ای «فیلشاه» هم توضیح داد: بازی‌ای که در حال حاضر در بازار موجود است از ابتدا با هدف ارائه یک بازی حرفه‌ای و استاندارد تولید نشد و صرفا به‌دنبال آن بودیم که همزمان با اکران محصولی را در حوزه بازی هم داشته باشیم، اما استقبال از همین بازی ساده به گونه‌ای بوده که از سوی دو مجموعه بازی‌ساز حرفه درخواست همکاری داشته‌ایم که قرار است وارد مذاکره شویم.

اسماعیلی درباره دست‌اندازهای موجود در مسیر ارائه نسخه بازی رایانه‌ای مرتبط با برخی فیلم‌های سینمایی در بازار ایران معتقد است: غالب این دست‌اندازها از جنس نبود تعامل مناسب میان تیم‌های فیلم‌ساز و بازی‌ساز است و ناملایمتی‌های دولتی و ساختاری نقش کم‌رنگ‌تری در این زمینه دارد. معمولا تعاملات مالی در این زمینه شفاف نیست و مثلا یک تیم بازی‌سازی برای همکاری با ما تضمین فروش می‌خواست و از آنجا که فروش انیمیشن در ایران تضمین مشخصی ندارد، طبیعتا مذاکرات وارد مشکل می‌شد.


انتهای پیام/