به گزارش پارس نیوز، 

احتمالا تصور شما بر این است که یک گوشی قدیمی مانند نوکیا 3310 از گوشی های هوشمند جدید مجهز به سیستم عامل اندروید ضعیف تر و شکننده تر است.

نوکیا 3310 جان‌سخت‌تر از گوشی‌های هوشمند جدید

نتایج یک آزمایش علمی که به تازگی بر روی گوشی 3310 انجام شده عکس این مطلب را نشان می دهد.

بر اساس آزمایش یادشده که فیلم آن توسط یکی از کاربران مشهور یوتیوب موسوم به Kreosan منتشر شده گوشی نوکیا 3310 می تواند در برابر تزریق برق با فشار یک میلیون ولت مقاومت کرده و سالم بماند، اما گوشی های هوشمند اندرویدی از چنین توان مقاومتی برخوردار نیستند.

شاید از همین رو باشد که نوکیا 3310 توسط بسیاری از علاقمندانش پاره آجر لقب گرفته است؛ لقبی که نشانگر استحکام و صلابت این گوشی در برابر ضربه، فشار، جریان برق و غیره است.

در جریان آزمایش یادشده ابتدا یک میلیون ولت جریان برق به گوشی نوکیا 3310 متصل شد. گوشی مذکور در جریان انجام آزمایش ابتدا از کار افتاد و سپس نمایشگر آن روشن و خاموش شده و پیام های عجیبی را نمایش داد. اما زمانی که با آن تماس گرفته شد، گوشی زنگ خورد و شماره تماس مخاطب هم به نمایش درآمد. نکته مهم تر اینکه بعد از پایان آزمایش گوشی نوکیا 3310 بدون مشکل خاصی به فعالیت عادی خود ادامه داد.

اما این شرایط در مورد گوشی های اندرویدی پیشرفته وجود داشت و زمانی که جریان برق یک میلیون ولت به آن تزریق شد، نمایشگر لمسی بعد از نمایش پیام هایی عجیب از کار افتاد. همچنین این گوشی قادر به برقراری تماس نبود و زمانی که آزمایش به پایان رسید، مشخص شد که یکی از قطعات نصب شده بر روی مادربرد این گوشی سوخته و از کار افتاده است.

آزمایش یادشده ثابت می کند گوشی نوکیا 3310 کماکان جان سخت ترین گوشی تلفن همراه موجود بر روی کره زمین است و گوشی های پیشرفته امروزی هنوز نمی توانند جایگزین آن شوند.