به گزارش پارس نیوز، 

محمد عزیزی در نتیجه ممانعت از ورود خودروهای باکیفیت خارجی را این دانست که 25 سال پراید و پژو را به همان شکل اولیه به مردم عرضه می کنند و امروز می خواهند برای همان محصول با فناوری قدیمی هم قیمتها را افزایش دهند، آنها در حالی مدام از افزایش قیمت دم می زنند که هیچیک از کیفیت حرفی به میان نمی آورد.

وی با یادآوری این که خودروسازان از خودروی داخلی حرف می زنند، در عین حال از خرید مقدار معتنابهی لوازم و قطعات وارداتی می گویند تصریح کرد: این چه خودروی ملی است که تولید آن در گروی نظام تعرفه ای ارز است.

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس افزود: همین قرائن نشان می دهد نتوانستیم خودرو را بومی کنیم.

عزیزی با تاکید بر این که زمانی صنعتی در کشور رونق می یابد که امکان رقابت در آن وجود داشته باشد گفت: وقتی مرزها را می بندیم و نمی گذاریم خودرو وارد شود قطعا رقابتی شکل نمی گیرد که به تبع آن، بتوان افزایش کیفیت را از خودروسازان مطالبه کرد.

 
 
 

این نماینده مردم در مجلس گفت: برای این که خودروساز بتواند رقابت کند، باید هر سال 20 درصد تعرفه واردات خودرو را کاهش دهیم تا خودروساز، هر سال تجهیزات (آپشن) و کیفیت محصولش را افزایش دهد، ما مخالف تولید داخل نیستیم اما این گونه تولید با بستن مرزها محقق نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین باره چندی پیش طرحی دوفوریتی به صحن علنی آمد اما یک فوریتش تصویب شد تا هر سال 20 درصد تعرفه ها کاهش پیدا کند و ظرف 5-6 سال کل تعرفه واردات خودرو حذف شود که کمیسیون صنایع کماکان این موضوع را پیگیری می کند.

 
 
 

انتهای پیام/