به گزارش پارس نیوز، 

دو خودروی آریزو 5 و آریو دو محصولی هستند که رقیب یکدیگر در بازار به شمار می روند؛ این دو محصول اولی وارداتی و تولید شرکت چینی چری است و دومی یعنی آریو هم علیرغم آن که خاستگاه اولیه اش کشور چین است، در ایران و در گروه خودروسازی سایپا تولید می شود.

خودروی آریزو در چند مدل در ایران عرضه می شود که ارزان ترین آن مدل برخوردار از گیربکس دستی است که با برخورداری از موتور 1500 سی سی با قیمت 76 میلیون و 400 هزار تومان در بازار ایران به فروش می رسد، مدل های دیگر این خودرو هم دارای گیربکس اتوماتیک و موتور 1500 سی سی توربوشارژ هستند.

این در حالی است که امکانات رفاهی هر دو خودرو تقریباً نزدیک به هم است و آریزو 5 و آریو از تجهیزات رفاهی و آپشن های مشابهی برخوردارند.

البته نباید فراموش کرد که خودرو آریو تولید گروه خودروسازی سایپا در مدل اتوماتیک برخوردار از موتور 1600 سی سی و گیربکس اتوماتیک است که آن را از خودرو آریزو 5 متمایز می کند.

 

تولید خودرو آریو در داخل کشور هم مزید بر علت شده تا این محصول با قیمتی بسیار متفاوت از آریزو به بازار عرضه شود؛ در حالی که پیشتر گفتیم آریزو5 در مدل گیربکس دستی با موتور 1500 سی سی در حال حاضر 76 میلیون و 400 هزار تومان عرضه می شود، آریو با موتور 1600 سی سی و گیربکس اتوماتیک قیمتی معادل 62 میلیون و 700 هزار تومان دارد که حدود 14 میلیون تومان از خودروی رقیب خود در بازار ارزان تر است.

این دو خودروی سدان خانوادگی، هر دو از طراحی زیبا و نسبتاً به‌روز و امکانات و قابلیت‌های متنوعی برخوردارند و به‌عنوان رقیب در بازار شناخته می‌شوند؛ اما تنها تفاوت متمایزکننده آن‌ها در قیمت‌شان است که موجب جذابیت بیشتر خودروی آریو برای خرید می‌شود؛ خودروی آریو که نسبت به امکانات بسیار به‌روزی که دارد از قیمت مناسبی هم برخوردار است، توانست خیلی سریع در معرض توجهات بازار قرار گیرد و در حال حاضر علاوه بر آن‌که سهم مناسبی در بازار به‌دست آورده، وارد ناوگان تاکسیرانی کشور هم شده است.