به گزارش پارس نیوز، 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود که دشمنان قسم خورده این انقلاب جنگ نابرابر هشت ساله را علیه کشورمان آغاز کردند و مردم شجاع کشورمان بدون هیچ پشتوانه‌ای در جهت حفظ آرمان‌های این انقلاب و کشور به سوی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل رهسپار شدند.

دشمنان این نظام اسلامی و در رأس آن استکبار جهانی که از جنگ نظامی علیه کشورمان مستاصل و درمانده شده و  نتوانستند روحیه جهاد و شهادت‌طلبی را از دل و جان این مردم بزدایند، هم قسم شدند که جمهوری اسلامی را در جنگ نرم فرهنگی و جنگ اقتصادی به زانو درآورند.

بعد از آن بود که تحریم‌های شدید اقتصادی را علیه کشورمان وضع کردند و هر روز بیشتر از دیروز دامنه این تحریم‌ها را افزایش می‌دهند.

در این میان مقام معظم رهبری به عنوان سکان‌دار نظام اسلامی با آگاهی از نیات شوم استکبار جهانی و برای نقش برآب کردن تهاجم اقتصادی آنها بر بهبود اوضاع اقتصادی کشور توسط دولتمردان تاکید کرده و طی ۱۰سال اخیر نیز راهبرد جمهوری اسلامی را بر مبنای اقتصاد داخلی و حمایت از سرمایه ملی عنوان کرده و تاکید می‌کنند باید در جنگ اقتصادی علیه کشورمان همه دولتمردان و آحاد مردم دست به دست هم داده و پیروز این جنگ اقتصادی باشند.

اکنون وقت آن است که نه تنها دولتمردان بلکه همه ما شهروندان نیز باور کنیم که در جنگ اقتصادی هستیم و صدای تیر و تفنگ و بلند شدن دود و غبار حاصل از اصابت ترکش‌ها و خمپاره‌های جنگ اقتصادی را ببینیم، بشنویم و بلد باشیم در میدان کارزار نبرد اقتصی از مولفه‌های قدرت خود دفاع کنیم.

مطمئنا یکی از مولفه‌های قدرت اقتصادی تکیه بر توان داخلی کشور است که در مقابل هجمه‌های خارجی دشمنان بتوانیم با تامین مواد اولیه در جهت تولید داخلی به حرکت خود ادامه داده و خود را  از وابستگی به خارج برهانیم.

حالا که کشور ما در حال جنگ اقتصادی با دشمنان  است همه ما شهروندان باید نقش خود را در نبرد اقتصادی به خوبی ایفا کنیم.

باور کنیم که تیر و ترکش جنگ اقتصادی موجب بیکاری پدران، برادران و خواهران ما می‌شود و هزاران هزار مشکلی که در اثر بیکاری دامن‌گیر خانواده‌هایمان می‌شود و آسیب‌های اجتماعی بی‌شماری که با بیکاری آنها به سراغمان می‌آید.

باور کنیم دشمنان تیر، تفنگ و ترکش جنگ اقتصادی را با کالاهای لوکس به سمت ما نشانه می‌روند و با تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی ما را در خط مقدم جنگ اقتصادی شکست می‌دهند.

امید اسلامی فعال اقتصادی در زمینه پوشاک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: با وجودی که ایران در زمینه صنعت نساجی و پوشاک یکی از بهترین برندها را در زمینه پوشاک دارد ولی باز هم مشاهده می‌شود که اکثر شهروندان به دنبال لباس‌ها و پوشاک‌های ترک هستند.

وی ادامه داد: با وجود همه صحبت‌ها و بحث‌های مطرح شده باید شهروندان به این نتیجه برسند تا زمانی که خود ما به این باور  نرسیم که بیگانگان دلشان به حال ما نمی‌سوزد بلکه آنها به دنبال این هستند که ما را همیشه به خودشان وابسته نگه دارند و با مصرف‌گرا کردن ما شهروندان، چرخ‌های صنعت و اقتصاد خود را بچرخانند .

اسلامی با اشاره به صحبت‌های مردم و توجیهاتی که عموم شهروندان در مورد کالای داخلی مطرح می‌کنند، اظهار داشت: مردم برای حمایت نکردن از کالای ایرانی دلایل  زیادی عنوان می‌کنند از جمله این که کالای داخلی کیفیت لازم را ندارد و اگر ما کالای بی‌کیفیت بخریم در واقع آن را تشویق کرده‌ایم که با همین وضعیت ادامه دهند و با خرید کالای نامرغوب در واقع پول خود را هدر داده‌ایم و برخی افراد نیز می‌گویند ما منتظر می‌مانیم هر وقت تولیدکنندگان مرغوبیت و کیفیت کالای خود را افزایش دادند، آن موقع می‌خریم.

این فعال اقتصادی ادامه داد: در پاسخ به این نوع تفکرات و صحبت‌ها باید گفت: تا زمانی که خریدی صورت نگرفته و به وضع موجود انتقادی وارد نشده و مطالبه‌ای از سوی مصرف‌کنندگان مطرح نشود، چگونه می‌توان در جهت افزایش کیفیت محصولات کاری انجام داد.

وی گفت: مطلب بعدی این که آیا تمام تولیدات ایرانی بی‌کیفیت هستند؟ حتی یک مورد کالای تولید داخل مرغوبیت و کیفیت لازم را ندارد که ما این قدر به وارد کننده صرف تبدیل شده‌ایم؟

این فعال اقتصادی تاکید کرد : تا زمانی که تقاضا برای تولید کالای ایرانی افزایش پیدا نکند و تیراژ این محصولات بالا نرود، نمی‌شود محصولات با کیفیت با قیمت پایین‌تر حاصل شود.

وی با اشاره به تیر و ترکش‌های جنگ اقتصادی می‌گوید: جنگ نظامی با ابزار و ادوات نظامی و به منظور کشور گشایی رخ می‌دهد ولی در جنگ اقتصادی تیر و ترکش، خمپاره‌ها و تانک‌ها با رنگ و لعاب ظاهری مشتری پسند جلو می‌آید و ما زمانی به خودمان می‌آییم که مانند اکنون به یک مصرف‌کننده صرف تبدیل شده‌ایم و با این کار کمر تولیدکننده داخلی را شکسته‌ایم.

اسلامی با تاکید بر آثار عدم حمایت از تولیدات داخلی اضافه می‌کند: بیکاری جوانان، گرفتار شدن آنها به انواع آسیب‌های اجتماعی، افزایش سرقت و عدم امنیت در جامعه، بالا رفتن سن ازدواج  و عدم ازدواج جوانان و  فرزندآوری آنها و در نتیجه پیر شدن جامعه، گرایش به اعتیاد و صدها آسیب اجتماعی دیگر از عدم توجه به حمایت از کالای داخلی است.

وی داشتن این تفکر که جنس ایرانی مرغوبیت و کیفیت لازم را ندارد را یکی از شگردهای طراحان جنگ اقتصادی دانست و گفت: طراحان جنگ اقتصادی با القای این تفکر همیشه در صدد هستند مردم ما را نسبت به تولیدات خود دل‌زده کنند به گونه‌ای که اگر تولید داخلی به حد اعلای کیفیت نیز برسد، آن عده از افراد که مرعوب دشمن شده‌اند باور نکرده و آن را فقط شو تبلیغاتی می‌دانند.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی طی این ۴۰سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا کشور ما را با استفاده از انواع روش‌ها و دشمنی‌ها از پای درآورند ولی موفق نشده‌اند بنابراین با روش‌های تهاجم فرهنگی و تهاجم اقتصادی به انواع تحریم‌ها دست می‌زنند تا از این طریق بتوانند به نیت‌های شوم خود دست یابند. بنابراین ما باید همیشه متوجه این موضوع باشیم که آنها در حال تخاصم و جنگ اقتصادی با ما هستند.

وی ادامه داد: در شرایط جنگ موقعیت‌ها فرق می‌کند، وقتی می‌بینیم دشمن با تمام توان به میدان جنگ اقتصادی آمده است ما هم باید با تمام توان مقابله به مثل کنیم، اگر ما توان تحریم اقتصادی دشمن را نداریم، در مقابل هر کدام از ما شهروندان باید به عنوان رزمندگان جنگ اقتصادی حافظ منافع ملی و امنیت ملی و اقتصاد ‌کشورمان باشیم ،نه مانند آنانی که بذر نفاق می‌پاشند و فقط سیاه‌نمایی کرده و بر طبل یأس و ناامیدی می‌کوبند.

فراموش نکنیم در جنگ اقتصادی، خریدن کالای خارجی یعنی به صدا درآوردن چرخ اقتصاد و صنعت نظامی کشورهای خارجی و تهیه و تامین آتش‌هایی که بر سرمان می‌ریزند.

در شرایطی که در میدان جنگ اقتصادی هستیم، نباید آن طور که باید و شاید سنگ کیفیت عالی را به سینه بزنیم، باید با خریدن کالای ایرانی از رزمندگان جبهه تولید داخل حمایت کنیم تا آنها بتوانند در خط مقدم جنگ اقتصادی توان رویارویی و رقابت با آنها را داشته باشند و اکنون در شرایط کنونی نخریدن کالای خارجی همچون جهاد در راه خداست.

اگر تا کنون باور نکرده‌ایم که جنگ اقتصادی شدیدی علیه کشورمان آغاز شده است، صحبت‌های مقام معظم رهبری که طی روزهای اخیر در جلسه دولتمردان اعلام کرده‌اند را به دقت درک کنیم که فرموده اند"اتاق جنگ علیه ایران وزارت خزانه داری آمریکاست".

اگر متوجه این پیغام رهبری نیز نشدیم، نگاهی به کتاب خاطرات " انتخاب‌های سخت" خانم هیلاری کلینتون بیاندازیم  و بخش‌هایی از این کتاب که مربوط به ایران است را ورق بزنیم و بدانیم که خانم کلینتون وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در این کتاب از چه اسناد مهمی برای آغاز جنگ اقتصادی علیه ایران رونمایی ‌کرده و به وضوح از تصویب قطعنامه‌هایی که  علیه کشورمان  داشته‌اند، خبرداده است.

خانم کلینتون در صفحات دیگری از این کتاب به جزئیات دیگری از برنامه‌های اقتصادی که علیه ایران تدارک دیده بودند، اشاره می‌کند و می‌گوید: «هدف ما این بود که آنقدر فشار مالی به رهبران ایران وارد کنیم تا هیچ راهی نداشته باشند جز این‌که با یک پیشنهاد جدی به میز مذاکره برگردند.ما صنعت نفت، بانک‌ها و برنامه‌های تسلیحاتی ایران را هدف گرفتیم. همچنین شرکت‌های بیمه،‌ خطوط حمل و نقل، معامله‌گران انرژی و موسسات مالی را در لیست تحریم‌ها نام‌نویسی می‌کردیم تا سهم ایران را از تجارت جهانی قطع کنیم. خود را موظف کرده بودم مصرف‌کنندگان اصلی نفت ایران را متقاعد کنم تا نفت کمتری از تهران بخرند... اروپایی‌ها در این مسیر شرکای ضروری ما بودند و زمانی که همه 27 عضو اتحادیه اروپا توافق کردند؛ نفت ایران را تحریم کامل کنند، یک ضربه بزرگ به درآمدهای دولت ایران وارد شد.»

نگارنده: معصومه درخشان

انتهای پیام/