به گزارش پارس نیوز، 

علی اکبر کریمی درباره موضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:مبارزه با قاچاق نیازمند انجام اقدامات هماهنگ است بطور مثال سیاست های تعرفه ای برای مقابله قاچاق موثر است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:کاهش تعرفه های باعث می شود انگیزه برای قاچاق کالا در کشور کاهش یابد؛ اما نباید فراموش کرد سیاست های تعرفه ای نمی تواند به تنهایی از قاچاق کالا در کشور جلوگیری کند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود:در کنار تنظیم تعرفه ها باید به نقش عملکرد گمرکات در ترخیص کالا توجه کرد چرا که سرعت ترخیص کالا در گمرکات می تواند در کاهش انگیزه قاچاق تاثیرگذار باشد.

کریمی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:اگر مردم در مناطق مرزی با مشکل بیکاری روبرو باشند و درآمدی نداشته باشند بطور طبیعی در اثر فشار اقتصادی، برای بخشی از مردم انگیزه قاچاق ایجاد می شود.

احداث کارخانه توسط برخی کشور برای قاچاق بیشتر کالا به ایران

وی افزود:برخی کشورها در مناطق مرزی خود با جمهوری اسلامی ایران اقدام به راه اندازی کارخانجاتی کرده اند تا محصولات و کالاهای تولیدی را به ایران قاچاق کنند بنابراین تنها با سیاست تعرفه ای نمی توان با قاچاق مقابله کرد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم ایجاد اشتغال پایدار در کشور یادآور شد:در تعیین تعرفه واردات باید به موضوع حمایت از تولید داخلی نیز توجه جدی شود./

پایان پیام