به گزارش پارس نیوز، 

رضا اردکانیان ظهر امروز در آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد باغان به جم با بیان اینکه حل مشکل کم‌آبی شهرستان جم با تلاش مسئولان استان و نماینده این شهرستان پیگیری شده است اظهار داشت: عملیات اجرایی خط انتقال آب از سد باغان به جم به طول 27 کیلومتر در مدت 1.5 سال اجراء می‌شود.

وی، با بیان اینکه اعتبار اجرای این طرح تامین شده است تصریح کرد: خط انتقال آب از سد باغان به جم با اعتبار 600 میلیارد ریال اجرایی شده که در دولت دوازدهم تکمیل و افتتاح می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر نیز گفت: مطالعات خط انتقال آب از سد باغان به جم از سال 88 شروع و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مقرر شد آب آشامیدنی شهر ریز و انارستان، روستاهای اطراف تامین شود.

شاپور رجایی بیان کرد: همچنین آب مورد نیاز صنعت نفت و گاز منطقه به ویژه شرکت پالایش گاز فجر جم از طریق این خط انتقال و بخش مرکزی شهرستان جم از طریق آب شیرین‌کن و خط سیراف جم تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه خط انتقال از سد باغان با ظرفیت انتقال 8 میلیون متر مکعب در سال اجراء می‌شود تصریح کرد: از این میزان 2 میلیون متر مکعب سهم آب آشامیدنی و 6 میلیون متر مکعب سهم آب صنعت است.