به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان با تاکید بر اهمیت اشتغالزایی و رفع بیکاری خصوصا در روستاها، اظهار کرد: تلاش داریم با همکاری دستگاه های اجرایی و فرمانداران تا پایان سال جاری ۴۲ روستا را به عنوان روستای بدون بیکار معرفی کنیم.

وی در سال جاری با تاکید بر اهمیت اشتغال پایدار با رونق تولید داخلی تصریح کرد: ۱۶۱ میلیارد تومان اعتبارات در اختیار بانک‌‌های استان است و بانک‌ها حداکثر تا دو هفته آینده یک سوم از این مبلغ را در قالب تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی پرداخت می‌کنند.

استاندار گلستان با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۶ میلیارد تومان  تسهیلات به بنگاه‌ها پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: تنها در سه هفته گذشته ۳۶ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌ها پرداخت شده است که نشان از سرعت یافتن اعطای تسهیلات دارد.

هاشمی افزود: برنامه‌محوری دستگاه‌های اجرایی باید در سال 1397 توسعه یابد و برنامه‌ریزی‌ها با هدف رشد اقتصادی، رونق تولید و افزایش اشتغال مدنظر باشد.

استاندار گلستان با قدردانی از بانک‌هایی که در راستای خدمات دولت و همسو با مردم حرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: باید با کار کارشناسی و تقسیم کار درست تلاش کنیم تکانی جدی در عرصه اشتغال داشته باشیم.

*هیچ موضوعی برای دستگاه‌های اجرایی مهمتر از اشتغال نیست/ گلستان رتبه چهارم کشور از لحاظ میزان پرداختی تسهیلات/ ایجاد ۳۰ هزار و ۵۴۶ شغل در گلستان برای سال 1397 پیش‌بینی شد

هاشمی با اشاره به اینکه هیچ موضوعی برای دستگاه‌های اجرایی مهمتر از اشتغال نیست، خاطرنشان کرد: گلستان از لحاظ میزان پرداختی تسهیلات در سال 1397 رتبه چهارم را در کشور کسب کرده است.

وی با اشاره به اشتغال ۲۱ هزار و ۶۶۰ نفری ایجاد شده در سال 1396، یادآور شد: ایجاد ۳۰ هزار و ۵۴۶ شغل در استان برای سال 1397 پیش‌بینی شده است.

استاندار گلستان با اشاره به اهمیت شناسایی طرح‌های بزرگ در شهرستان‌ها، گفت: فرمانداران و مدیران تنها به طرح‌های کوچک توجه نداشته باشند بلکه تلاش کنند از ظرفیت طرح‌های بزرگ نیز استفاده کنند و ما نیز طرح‌های بالای ۲.۵ میلیارد تومان را پس از تصویب در کارگروه استانی به کارگروه ملی ارسال می‌کنیم تا از اعتبارات در اختیار وزارتخانه استفاده شود.

هاشمی برای بانک‌هایی که اعتبارات دستگاه‌های اجرایی برای ارائه تسهیلات به مردم نزد آنهاست ضرب‌العجل تعیین و اظهار کرد: باید پول‌های ارزانی که دولت براساس توافق دستگاه‌های اجرایی به بانک‌ها داده است هر چه سریع‌تر در اختیار بنگاه‌ها قرار گیرد.

*در روستاها تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای ۲۰۰ دستگاه کمباین‌های بالای 20 سال واگذار می‌شود/ پرداخت تسهیلات روستایی برای نوسازی 100 کامیون مدل‌پایین در گلستان

وی افزود: امسال تفاهم‌نامه حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار از منابع صندوق توسعه ملی برای نهادهای حمایتی بین رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقده شده، ۱۲۰ میلیارد تومان منابع جدید تسهیلاتی ارزان با چهار درصد به استان تعلق گرفته که اشتغالزایی۴ هزار و ۷۰۰ نفر را در گلستان به همراه خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه در روستاها تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی برای ۲۰۰ دستگاه کمباین‌های بالای 20 سال واگذار می‌شود، گفت: همین مبلغ نیز به صاحبان کامیون‌های مدل‌پایین در قالب تسهیلات روستایی به تعداد ۱۰۰ دستگاه اعطا می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۳ میلیارد تومان تسهیلات با یک‌هزار و ۳۰۳ پرونده به کارگروه‌های استانی و شهرستانی معرفی شده، یادآور شد: از این تعداد ۶۹۰ پرونده با مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان در کارگروه مصوب و برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ارسال شده است.

لازم به ذکر است در این جلسه مازندرانی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و برنامه‌های سال 1397 ارائه کرد و حاضرین در جلسه پیرامون آن به اظهار نظر پرداختند.

انتهای پیام/