پارس به نقل از دنیای اقتصاد،   مدل ASPIRE R۷ محصولی جدید از ایسر است که در نامگذاری کاربردی آن اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. گروهی این محصول جدید و خاص را لپ تاپ و گروهی آن را یک تبلت و برخی آن را یک کامپیوتر چندمنظوره می نامند. این دستگاه جدید که با نام EZEL شناخته می شود دارای ویژگی هایی نظیر تجهیز به صفحه نمایش Full HD، سیستم صوتی دالبی و فناوری جدید Screen Grasp است. تکنولوژی « Screen Grasp» به کاربر این امکان را می دهد تا از فاصله دور و بدون تماس دست با صفحه نمایش هرکاری را انجام دهد (به عبارتی دیگر حرکات را از دورکنترل می کند) .


این دستگاه که کامپیوتری با طراحی عجیب و متفاوت است به رم ۱۲ گیگابایتی و هارددیسکی با ظرفیت حافظه ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD مجهز است. نمایشگر این کامپیوتر جدید هم با یک گردن به کیبورد متصل می شود این امکان را به کاربر می دهد که با استفاده از این گردن انعطاف پذیر نمایشگر را نزدیک تر آورد تا برای حرکات لمسی در جایگاه مناسب تری قرار گیرد. سیستم عامل نصب شده روی این دستگاه هم ویندوز هشت است.
ایسر همچنین محل تاچ پد را در R۷ عوض کرده و آن را بالای کیبورد قرار داده است! این دستگاه به صفحه نمایش ۶/۱۵ اینچی با رزولوشن Full HD مجهز است. کارت گرافیکی این دستگاه نیز
Nvidia GeForce GT ۷۵۰M است. موارد ارتباطی این دستگاه نیز شامل پورت HDMI و کارت حافظه SD، پورت های USB و کارت شبکه بی سیم و همچنین پورت اتصال RJ۴۵ و خروجی تصویر VGA است.
این لپ تاپ با نمایشگر اچ دی لمسی و انتخابی از پردازشگرهای Core i۵ یا i۷ با قیمت شروع ۹۹۹ دلار به فروش خواهد رسید