به گزارش پارس نیوز، 

سیدابراهیم حسینی افزود: مواد لبنی، خوراک آماده طیور، میلگرد، نئوپان، یُد، پلی استایرن و قطعات سوله از مهمترین کالاهای صادراتی گلستان بود که بیشتر به مقصد کشورهای عراق، ترکمنستان، افغانستان، قزاقستان، روسیه، ترکیه، ازبکستان، هند و چین صادر شد.
وی، حجم کالاهای صادراتی گلستان را در مجموع 54 هزار و 496 تن ذکر کرد و گفت: این مقدار کالای صادراتی از لحاظ وزنی نیز 12 درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.
حسینی به واردات کالا از گمرگات گلستان نیز اشاره کرد و گفت: در دو ماه گذشته مقدار 18 هزار و 915 تن انواع کالا به ارزش 6 میلیون و 670 هزار و 431 دلار وارد کشور شده است.
وی اضافه کرد: کالاهای وارداتی از لحاظ وزنی 855 درصد و از لحاظ ارزش نیز 186 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات گلستان، قطعات خط تولید، دانه آفتابگردان، کلر و پتاسیم و دستگاه های استخراج یا تهیه روغن های نباتی را مهمترین کالاهای وارداتی در دو ماه گذشته بیان کرد و گفت: چین، قزاقستان، آلمان، روسیه، ترکیه، هند، پاکستان و ایتالیا از جمله کشورهای مبدا این واردات بودند.
وی همچنین از رشد 368 درصدی درآمدهای وصولی گمرکات گلستان در دو ماه گذشته خبر داد و افزود: درآمد این بخش 22 میلیارد و 55 میلیون و 586 هزار ریال بوده است.
گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق گلستان واقع است، گمرک اینچه برون به عنوان تنها گمرک زمینی استان در بخش داشلی برون واقع در 80 کیلومتری شمال این شهرستان در مرز ایران و ترکمنستان واقع است.