به گزارش پارس نیوز، 

کنسول محبوب پلی استیشن 4 به پایان عمر خود نزدیک می شود و جان کودرا، مدیر برند پلی استیشن نیز این موضوع را تایید کرده است.

او در نشستی مطبوعاتی در توکیو به خبرنگاران اعلام کرده است که در این دوره زمانی از سال 2018 باید کاهش فروش پلی استیشن 4 را انتظار داشت. البته کودرا توقع دارد با توجه به افزایش درآمد سونی از طریق سرویس هایی مانند پلی استیشن پلاس، این کاهش فروش جبران شود.

البته این موضوعات به این معنا نیست که سونی به این زودی ها پشتیبانی از پلی استیشن 4 را متوقف می کند، بلکه با توجه به این که اکثر کاربران، پیش از این پلی استیشن 4 را خریده اند، از این به بعد سونی روی پشتیبانی و سرپا نگه داشتن این کنسول تمرکز خواهد کرد.

 

پلی استیشن 4
 

 

طبق گفته های او، سونی همچنان به سرمایه گذاری در حوزه بازی های انحصاری ادامه خواهد داد. باید گفت که این سرمایه گذاری تنها به معرفی IP های جدید مرتبط نبوده و استفاده دوباره از سایر IP های موفق پلی استیشن که پیش از این نیز امتحان خود را پس داده بودند، در برنامه این کمپانی جای دارد.

کودرا به وضعیت فروش پلی استیشن وی آر نیز اشاره کرده و فروش آن را در حال رشد، البته با سرعت کم می داند. چندی پیش این اعلام شده بود که این دستگاه کمتر از انتظارات سونی در بازار فروش رفته است.

او در ادامه اضافه می کند که سونی از این زمان تا مارس سال 2021 به برنامه میان مدت خود برای پشتیبانی از پلی استیشن 4 ادامه داده و برنامه ریزی برای آینده را نیز شروع خواهد کرد. این گفته ها را می توان اشاره غیر مستقیمی به طراحی پلتفرمی جدید از سوی سونی دانست.

پلی استیشن 4 در اواخر سال 2013 به صورت سراسری در جهان عرضه شد. با توجه به منابع متفاوت، باید انتظار عرضه پلی استیشن 5 در انتهای سال 2019 یا 2020 را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/