به گزارش پارس نیوز، 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: 4 فروند لنج فایبرگلاس صیادی و باری ساخته شده توسط کارگاه‎های شناورسازی این استان به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس، صادر شد.
اله مراد عفیفی پور در خصوص ضرورت حمایت از تولیدات داخلی در سال 97 و برنامه های حمایتی دولت در این خصوص، اظهار داشت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده و تمهیدات صورت گرفته توسط سازمان بنادر و دریانوردی نه تنها روند واردات شناورهای سنتی شامل لنج های چوبی و فایبر گلاس باری و صیادی متوقف شده بلکه هم اکنون این استان صادر کننده انواع شناور در منطقه خلیج فارس شده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۶، دو فروند لنج فایبرگلاس باری و صیادی به ترتیب به طول 56 متر و ۲۵,۵ با نظارت کارشناسان در استان هرمزگان تولید و به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس صادر شد.

عفیفی پور اضافه کرد: در سال جاری کار ساخت 2 فروند لنج باری فایبرگلاس به طول 33 متر به پایان رسیده و این شناورها هم اکنون در مرحله طی شدن فرآیند صادرات به کشورهای همسایه جنوبی ایران قرار دارند.

وی گفت:شناورهای تولید شده درکارگاه‎های لنج‎سازی استان هرمزگان مطابق با قوانین و مقررات و تحت کلاس رده بندی موسسات ایرانی تولید و صادر می شوند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: استان هرمزگان با بهره مندی از 60 کارگاه فعال تولید شناورهای چوبی، فایبرگلاس، فلزی و آلومینیومی یکی از قطب‎های سازنده شناورهای دریایی در کشور محسوب می‎شود که این شناورها با نظارت کارشناسان مجرب و متخصص سازمان بنادر و با رعایت استانداردهای بین المللی تحت کلاس های موسسات رده بندی ایرانی تولید می شوند.