به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از راشاتودی، میخائیل گراچف کارشناس ارشد اقتصادی تله تریدبل طی مصاحبه‌ای اعلام کرد: هدف اصلی آمریکا از اعمال تحریم علیه روسیه منزوی کردن اقتصادی این کشور و جدا کردن مسکو از چین و اروپا است.

وی گفت: روشن‌ترین دلیل اعمال تحریم‌های آمریکا ایجاد شکاف بین روسیه با اتحادیه اروپا و چین است.

وی معتقد است:‌ این دفعه روسیه نباید به دنبال تحریم اشخاص آمریکایی برود و باید به جای آن تأثیر مارپیچ‌گونه تحریم‌های دوجانبه را خنثی کنند.

این کارشناس اقتصادی معتقد است: پاسخ‌های همگون نظیر اخراج دیپلمات‌ها و یا بستن کنسولگری مناسب و ارزشمند به نظر می‌رسد اما تحریم اشخاص حقیقی شبیه یک تیر هوایی است. برای روسیه در شرایط کنونی حفظ بزرگی و مقام اهمیت بیشتری دارد.

وی معتقد است: در طول زمان اتحادیه اروپا متوجه خواهد شد که آمریکا یک شریک تجاری قابل اعتماد نیست.

گراچف در این باره به سخنان اخیر دونالد تاسک، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا اشاره کرد که گفته بود: با دوستانی شبیه آمریکا چه کسی به دشمن نیاز دارد.

ولادیمیر روژان کفسکی کارشناس سرمایه‌گذاری مؤسسه گلوبال FX با نظر گراچف موافق است و می‌گوید که روسیه باید به دنبال تقویت روابط خود با اروپا باشد و این درست از زمانی باید اتفاق بیفتد که اتحادیه اروپا در تلاش است تا از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های آمریکا در تعامل با ایران حفاظت کند.

وی تأکید کرد: نیاز نیست که بگویم که تقویت رابطه با اروپا چقدر برای روسیه منفعت دارد.

این کارشناس اقتصادی معتقد است: آمریکا آمادگی دارد در صورتی که ادامه همکاری با دوستان قدیمی در برنامه‌هایش نباشد از شر آنها خلاص شود. مشکل اصلی در تقابل مستقیم با ترامپ این است که استعداد و تأثیرپذیری پایین وی است. ترامپ یک شخص بدبین بالفطره است و برای اثبات آن باید به رفتار وی با دوستان خود اشاره کرد. به یاد داشته باشید که وی چگونه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا را پس از آنکه از توافق هسته‌ای با ایران دفاع کرد به طور بی‌رحمانه‌ای اخراج کرد.

انتهای پیام/