به گزارش پارس نیوز، 

در پی اعتراض مجدد کارگران شرکت هپکو سیدعلی آقازاده با حضور در جمع کارگران این شرکت اظهار کرد: به نمایندگی از کل استان پیگیر مسائل شرکت هستم و طی 10 روز اخیر با علم و اشراف به مشکلات شرکت فارغ از شعار عمل کرده‌ام.

وی با بیان این‌که هر زمان که کارگران بخواهند در جمع شان حاضر خواهم بود، افزود: این حضور نشان‌دهنده درک مشکلات کارگران هپکو است و 2 روز گذشته در تهران جلساتی داشتم که به حذف سهامدار فعلی شرکت هپکو که خواسته کارگران بود انجامید.

استاندار مرکزی با اشاره به این‌که سهامدار هپکو(احمدپور) یک کارآفرین با تجربه 40 ساله در صنعت است، اما هپکو بزرگتر از چیزی بود که با منابع مالی و تجربه کاری وی مدیریت شود، گفت: وی قابل احترام است و اگر تخطی کرده باشد حتما مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر این‌که خواسته کارگران در حال بررسی و پیگیری است، افزود: با تصمیمات اخذ شده سهامدار این شرکت کنار گذاشته شد و ما نیز به این نتیجه رسیدیم که با وجود همه تلاش‌ها و تجربه احمدپور در صنعت کشور نتوانسته است مدیریت هپکو را به دست گیرد. شاید این شرکت لقمه بزرگی برای امثال وی است و امیدواریم سهامداری وارد شود که شایسته و لایق جایگاه هپکو باشد.

آقازاده تصریح کرد: بحث قانونی این است که با برداشته شدن سهامدار فعلی شرکت، مالک آن باید مدیریت را به دست گیرد که براساس قانون باید عطاریان سهامدار قبلی مدیریت را به دست گیرد، اما اگر عطاریان هم وارد شود نمی‌تواند نجات‌بخش هپکو باشد چراکه پرونده وی همچنان باز است و به زودی باید پاسخگوی مسئولیت 10 سال اخیر باشد. از طرفی وی خواستار مدیریت هپکو نیست و تنها به لحاظ قانونی موظف به طی این مسیر هستیم.

وی با اشاره به قول خود در نشست گذشته با کارگران هپکو و تعهدش مبنی بر نشست با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهار کرد: به این تعهد عمل شد و به عنوان نماینده کارگران و یک مسئول دولتی شرایط نامطلوب شرکت را منتقل کردم. رئیس کل بازرسی کل کشور نیز این وضعیت را پذیرفت و از وی خواسته شد که تیمی جهت بررسی وضعیت هپکو اعزام و در صورت بروز تخلف با خاطیان برخورد شود که وی پرونده‌ای قطور را نشان داد و گفت که پرونده باز و در حال تکمیل است و حتما وضعیت بررسی می‌شود.

استاندار مرکزی در ادامه به جلسه امروز با وزیر صنعت، معدن و تجارت استان اشاره و بیان کرد: این جلسه به درخواست مجموعه استان تشکیل می‌شود و در این راستا دو پیشنهاد از سوی استان مطرح می شود.

وی افزود: یکی از پیشنهادات ما پرداخت حداقل یک یا دو ماه از حقوق پرسنل در سریع‌ترین زمان است. البته مقرر بود که حقوق کارگران در هفته گذشته پرداخت شود که تصمیماتی برای سهامدار گرفته شد و احمدپور که صاحب امضای شرکت است نیز گفت که اگر می‌خواهم بروم چک امضا نمی‌کنم که این امر باعث شد حقوق پرسنل پرداخت نشود.

آقازاده درخصوص پیشنهاد دوم به وزیر صنعت گفت: قانونا با کنار گذاشته شدن احمدپور، عطاریان باید مدیریت را به دست بگیرد که خود خواستار این مهم نیست و توانایی مدیریت نیز ندارد. بر این اساس پیشنهاد خواهیم داد که فعلا هیات حمایت از صنایع، شرکت را به دست گیرد که البته این موضوع در حد پیشنهاد است و نمی‌دانیم که کارگروه و وزیر قبول می‌کنند یا خیر.

وی با تاکید بر این‌که مجموعه استان نماینده واقعی و زبان کارگران است و تلاش داریم که به سرعت وضعیت مدیریتی شرکت بعد از رفتن سهامدار و مالک بهبود یابد، عنوان کرد: قولی که من بدهم باید عملی شود، در حال حاضر با پایان اردیبهشت سه ماه حقوق کارگران در سال جاری عقب است و تلاش می‌کنیم که رقم خوبی پرداخت شود، اما باید مسیر و شرایط اداری طی شود.

استاندار مرکزی در خصوص تجعمات کارگران بیان کرد: این تجمعات تا یک زمان و تا یک مقطعی مثبت است و بعد از آن بار منفی خواهد داشت. اگر امروز شخصی در کشور خواستار خرید هپکو باشد و این ناآرامی و تنش را ببیند کنار می‌رود آن‌چنان‌که هفته گذشته اتفاق افتاد. این‌که با اعتراض پیام را برسانیم قابل قبول است، اما ادامه‌دار بودن آن در وهله اول برای کارگران و شرکت اثر مخرب و منفی دارد.

وی با بیان این‌که اعتراض و اعتصاب در شرایط مسالمت‌آمیز و در چارچوب خوب است، افزود: در سه روز اعتراض و بسته شدن ریل راه‌آهن در هفته گذشته امکان باز کردن ریل را داشتیم، اما با کارگران همراهی کردیم و حتی بدین دلیل تحت توبیخ و تذکر قرار گرفتیم ولی باور دارم اگر بخواهم با کارگر برخورد کنم استعفا دهم بهتر است. اگر حق کارگران هپکو پرداخت نشود حضور من اثربخش نیست.

وی خطاب به کارگران تصریح کرد: استانداری و شورای تامین استان مرکزی در کنار شما هستیم و واکنشی در بستن ریل نشان ندادیم، اما این اقدام جرم مشهود است و در قانون نحوه برخورد با آن نیز مشخص است.

آقازاده تصریح کرد: پیام، اعتراض و گلایه را دریافت کردیم، گرهی که با دست باز می‌شود نباید با دندان باز کرد، نیروی انتظامی امروز در کنار شما هستند، اما خواهش دارم این روزهایی که مسئله در حال پیگیری است اجازه دهید آرامش برقرار باشد، دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های متعدد باید در این راستا تصمیم بگیرند. اگر موضوع در حوزه استاندار و در اختیار من بود که انجام می‌شد، اما همه امور در دست استان نیست و تا امروز هم سعی بر این بوده است که در کنار شما باشیم.

استاندار مرکزی با اشاره به این‌که مشکل هپکو مشکل ماست و فکر و ذکر ما درگیر حل مشکل شرکت است، گفت: مشکلات شما را درک می‌کنیم، اما اجازه دهید مسئولان با آرامش خاطر مسئله را پیگیری کنند. به دنبال مشتری و تعیین فرمولی جهت پرداخت بدهی‌های شرکت هستیم تا بتوان تصمیم مناسب را اتخاذ کرد، پس به کارخانه برگردید و همان میزان کار و تولیدی که دارید را انجام دهید.