به گزارش پارس نیوز، 

شهرام شاهین‌زاده اظهار کرد: از اواسط مردادماه سال گذشته، پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز (شرکت کیسون) آرام آرام کار خود را شروع کرد و پروژه مجددا فعال شد و در این مدت 997 متر تونل از حد فاصل ایستگاه فلکه ساعت تا پارک هجرت و زیر خطوط راه‌آهن حفاری شد.

وی با اشاره به همکاری شرکت راه‌آهن جنوب، افزود: در حال حاضر دستگاه حفاری تونل در پارک هجرت مستقر است. همچنین در این مدت حدود 2500 متر از حد فاصل ایستگاه فرودگاه تا ایستگاه نفت ریل‌گذاری شد و هم‌اکنون یک اکیپ عملیاتی در این محل مشغول عملیات آب‌بندی هستند. عملیات آب‌بندی دست و پاگیر است و به کندی پیش می‌رود چرا که به دقت بسیار زیادی نیاز دارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری اهواز درباره وضعیت تأمین اعتبارات پروژه قطار شهری اهواز تصریح کرد: تاکنون اوراق مشارکت 300 میلیارد تومانی این پروژه به فروش نرفته و پیگیر روند اداری آن در بانک مرکزی هستیم. همچنین شب عید نوروز امسال، 10 میلیارد تومان از مجموع 54 میلیارد و 700 میلیون تومان اسناد خزانه که مقرر بود به این پروژه اختصاص یابد، تأمین و تزریق شد.

شاهین‌زاده بیان کرد: تحقق برنامه زمان‌بندی شده پروژه قطار شهری اهواز منوط به تأمین اعتبارات است. در صورت تأمین اعتبارات و مهیا شدن شرایط در 18 ماه آینده فاز اول خط یک قطار شهری اهواز تا ایستگاه مصلی به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین تا 24 ماه دیگر به ایستگاه دانشگاه خواهیم رسید که طول کل خط از ایستگاه فرودگاه تا ایستگاه دانشگاه حدود 12 کیلومتر می‌شود.

وی درباره تأمین واگن‌های قطار شهری عنوان کرد: شناسایی پیمانکار، تخصیص اعتبار مورد نیاز و آماده‌سازی اسناد مناقصه برای تعیین شرکت برنده در مورد واگن‌های این پروژه در حال انجام است و برای فاز اول حدود 30 واگن در نظر گرفته شده است.