به گزارش پارس، علی استیری در گفت وگو با خبرنگار راه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهارکرد: هیات دولت قانون محافظت از رودخانه ها را با پنج آیین نامه معرفی کرد.

وی افزود: در قانون محافظت از رودخانه ها سه آیین نامه باید توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجرا شود و دو آیین نامه ی دیگر به ارگان های مرتبط با محیط زیست برمی گردد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این قانون تاکید اساسی بر حفظ رودخانه ها در برابر آلودگی هایی است که شناور ها و نیز مردم که در سواحل آب ها زندگی می کنند، می توانند باعث آن باشند.

برای تدوین آیین نامه های قانون حفاظت از رودخانه ها سازمان بنادر و دریانوردی نیز مورد مشاوره قرار گرفت تا بتوانیم در تجمیع افکار مسئولان به نتیجه ی مثبتی در زمینه ی محافظت از رودخانه ها برسیم.

استیری گفت: در آیین نامه های مربوط به سازمان بنادر و دریانوردی در قالب قانون محافظت از رودخانه ها، جرائم مربوط به شناورهای متخلف مشخص شده است.

به گفته وی طی این آیین نامه ها شناورهایی که از نظر سوختی و نیز ریختن زباله به آب، متخلف شناخته شوند جرائمی هم چون جرائم نقدی یا توقیف شناور شامل حال آنها می شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: برای ابلاغ قانون محافظت از رودخانه ها منتظریم بررسی و تصویب دو آیین نامه ی دیگر آن در هیات دولت هستیم.