به گزارش پارس نیوز، 

حسن کریمی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در همایش بهینه سازی مصرف برق در سالن امام رضا(ع) مناطق نفتخیز جنوب در این کلانشهر با اشاره به اجرای برنامه کنترل هوشمند از نیمه خرداد تا نیمه شهریور سال جاری بیان کرد: در مدت زمان مذکور، برق ادارات پرمصرف اهواز بدون اخطار قبلی به منظور جلوگیری از بروز مشکل برای شهروندان قطع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در زمینه مصرف انرژی نیازمند یک حرکت جهادی هستیم اذعان داشت: متاسفانه در سال جاری بیش تر نیروگاه‌ های برق آبی در مدار نیستند و نمی توانند نیاز خوزستان را برآورده نمایند.

کریمی در ادامه تصریح کرد: برای دقت در مصرف انرژی در تابستان سال جاری، بار مصرفی ادارات اهواز در زمان تعطیلی پایش شده و همه ساختمان‌ های اداری موظف هستند پس از تعطیلی، برق مصرفی خود را 90 درصد کاهش دهند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه 4 هزار مگاوات برق مورد نیاز خوزستان از طریق نیروگاه‌های حرارتی تامین شده است، اظهار داشت: بخش های دیگر تولید انرژی باید برای تامین حدود 4 هزار و 500 مگاوات دیگر همکاری نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برنامه کاهش مصرف انرژی را کوتاه مدت و برای تابستان است، گفت: کاهش ساعت اداری در تابستان از سوی مدیریت بحران با هدف ذخیره انرژی انجام می شود که در صورت در مدار بودن سیستم‌ های سرمایشی، به این هدف نخواهیم رسید.

حسن کریمی در ادامه افزود: تابستان سال گذشته با کاهش ساعت اداری، مصرف برق در سطح شهر اهواز 75 مگاوات و در خوزستان حدود 200 مگاوات کاهش یافت.

وی به انجام اقداماتی از سوی شرکت توزیع برق نیروی برق اهواز برای راه اندازی مرکز کنترل انرژی به صورت آنلاین اشاره کرد و گفت: از این طریق، بار لحظه ‌ای مشترکان به ویژه بخش اداری با نصب چندین کنتور هوشمند رصد می گردد.

کریمی سهم این شرکت در پیک تابستان سال گذشته را 2 هزار و 513 مگاوات و مجموع بار شبکه برق اهواز را بالغ بر 3 هزار و 183 مگاوات عنوان و اذعان کرد: این میزان از نیمی از برق های منطقه ای کشور بیش تر است.

انتهای پیام/