به گزارش پارس نیوز، 

کریم یاوری، مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در برنامه  «تیتر امشب» با اشاره به تشکیل کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان ها به ریاست استاندار افزود: با تشکیل کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در کشور و کارگاهای استانی، مدت زمان رسیدگی به وضعیت بنگاههای اقتصادی مشکل دار کاهش یافته است. یاوری درباره آمارهای منتشر شده مبنی بر شناسایی 1400 بنگاه اقتصادی مشکل دار گفت: در این خصوص کارگروههای رفع موانع تولید در سطح استانی و ملی تشکیل شده است تا مشکلات بنگاههای شناسایی شده در هر استان در سطوح ملی و استانی بررسی شود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار درباره شناسایی 1400 بنگاه اقتصادی مشکل دار گفت: این بنگاه‌ها عمدتاً با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش، تعویق در پرداخت حقوق کارگران، مشکل در فروش محصول، تجهیزات فرسوده و عدم توانایی رقابت در بازار مواجه هستند.

 کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات اقتصادی یک امر غیر طبیعی نیست. اما نیاز است تا با همکاری همه دستگاه‌ها این مشکلات برطرف شود.

وی گفت: این مشکلات در دو قسمت درون سازمانی و برون سازمانی قابل بررسی است. این بنگاهای اقتصادی عمدتاً با مشکلاتی از جمله سرمایه در گردش، تعویق در پرداخت حقوق کارگران، مشکل در فروش محصول، تجهیزات فرسوده و عدم توانایی رقابت در بازار مواجه هستند. به این مشکلات باید رکود، تحریم و قوانین دست و پا گیر را هم اضافه کرد.

وی با اشاره به حمایت از نیروی کار گفت: توانمند سازی بنگاه‌ها در جهت صیانت از نیروی کار و پایداری از تولید و حمایت از کارآفرینان در دستور کار همیشگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار دارد و اقداماتی هم انجام شده است.