به گزارش پارس نیوز، 

علی زینی‌وند در پنجمین جشنواره تجلیل از بنگاه‌های اقتصادی برتر استان و نخستین جشنواره تجلیل از دستگاه‌های اجرایی برتر در حوزه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان یزد اظهار داشت:  تقریبا در طول تاریخ که پایه‌های امروزی تجارت بین‌الملل شکل می‌گیرد، بحث مشتری و مصرف کننده همیشه محور تولید در دنیا بوده است.

وی افزودِ: در یک مقطعی حمایت دولت‌ها از کالاها بسیار پررنگ شد ولی متوجه شدند که این رویه جواب نمی‌دهد و از آن روز بازار تولید و عرضه و مصرف و تقاضا یک معادله ساده دارد و امروزه بیش از 80 درصد از اقتصاد دنیا بر مبنای عرضه و تقاضا و رفع موانع گمرکی راه خودش را طی می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد خاطرنشان کرد: ما صنعت خودروسازی داریم ولی اگر دولت فقط برای چند ماه تعرفه گمرکی را بردارد این صنعت به شدت به مشکل می‌خورد، خیلی از صنایع ما این وضعیت را تجربه می‌کنند.

زینی‌وند تصریح کرد: اگر در 10 سال گذشته کسی می خواست به تکنولوژی و علم جدیدی دست پیدا کند کار بسیار سخت بود ولی امروز تجربه جهانی بشر در عرصه های مختلف تکنولوژی در دسترس همه قرار دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل اگر توجه کنیم زود به نتیجه می رسیم و راهکار مناسب این است که دولت خودش را چالاک کند چون هر یک درصد که ما توان و نقش بخش خصوصی را در کشور تقویت کنیم هم وضع کشور خوب می شود و هم از نگرانی های آینده ما کم می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد افزود: در همین اوضاعی که امروز داریم و نگرانی های زیادی در ارتباط با با مباحث بین الملل وجود دارد، باز بخش خصوصی می تواند نجات دهنده کشور باشد و همه فعالیت ها باید با محوریت بخش خصوصی انجام شود.

زینی‌وند خاطرنشان کرد: در همین ایام اگر ما بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و هیئت‌های تجاری را جایگزین هیئت‌های دولتی در سفرهای خارجی کنیم، قطعا زمینه رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها و تصمیم‌های آمریکا برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: امروز اگر بخواهیم به صورت فنی به مسئله رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها نگاه کنیم باید بخش خصوصی ما در کشورهای مختلف جهان حضور پیدا کند و با بخش‌های خصوصی آن کشورها به گفت‌و‌گو و مذاکره بپردازد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد خاطرنشان کرد: در یزد ما با مشکلات مختلفی مواجه هستیم که چند مورد آن را باید علاج کنیم و خوشبختانه علاج آن زود انجام می‌شود.

زینی‌وند افزود: یکی از مشکلاتی که استان یزد با آن روبرو شده این است که در گذشته ایجاد شغل برای افراد با سطح تحصیلات پایین بوده ولی یزد 24 سال است که در سطح کشور رتبه نخست کنکور را دارد و همین موضوع سبب شده که بیشترین بیکار یزد در بین فارغ التحصیلان هستند.

وی با تاکید بر اینکه نیاز امروز یزد این است که صنایع دانش‌بنیان در استان یزد تقویت شوند و زمینه به کارگیری فارغ التحصیلان فراهم شود تصریح کرد: از خارج شدن برخی از واحدهای تولیدی که تلاشی برای بروزرسانی کارخانه‌ها و سیستم و تکنولوژی خود نمی‌کنند نگران نیستیم بلکه شاید این موضوع سبب شود که آنها به سمت کار بهتری بروند ولی تلاش ما این است که از واحدهایی سعی در بروزرسانی خود دارند تا تمام توان حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: حلقه مفقوده دیگر صنعت یزد این است که ذهن تولید کنندگان بیشتر در جهت تولید است در صورتی که تولید زمانی موفق می‌شود که ابتدا بازار مصرف پیدا شود و بعد بر اساس نیاز آن بازار اقدام به تولید کنیم.

زینی‌وند تصریح کرد: نکته آخر در ارتباط با حوزه دانش‌بنیان‌ها است، الان که 50 درصد کاشی و سرامیک ایران در یزد تولید می‌شود نمی‌توان با همین سبک محصولات را به فروش برسانیم بلکه باید تولیدمان را بر اساس نیاز مشتریان داخلی و خارجی ایجاد کنیم و با استفاده از دستگاه‌های به روز هم کیفیت را افزایش دهیم و هم قیمت را پایین آوریم.

وی شهردار یزد را یکی از مدیران شجاع و پرتوان استان دانست و گفت: ما وظیفه داریم که از این مدیران شجاع حمایت کنیم و از طرف دیگر این مدیران هم فعالیت‌ها و برنامه‌های خود را با قدرت به پیش ببرند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد تصریح کرد: باید فضای استان یزد را به شیوه‌ای ترسیم کنیم که کارهای خوب و قوی به خوبی در استان مورد حمایت قرار گیرند و به این صورت مدیران ضعیف خودشان خود به خود از چرخه کنار می‌روند.


انتهای پیام/