به گزارش پارس نیوز، 

منصور ستوده اظهارکرد: از ابتدای سال آبی تا کنون 350 میلیمتر بارش در استان همدان ثبت شده است که نسبت به بلندمدت 6 درصد رشد داشته اما نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه ورودی سد اکباتان 10 مترمکعب در ثانیه است، تصریح کرد: خروجی این سد 290 لیتر در ثانیه است و تأمین آب شرب همدان از منابع آب‌های سطحی صورت می‌گیرد.

ستوده با بیان اینکه سد کلان ملایر با 45 میلیون مترمکعب کاملاً پر شده است، ادامه داد: در حال حاضر حجم سد کلان ملایر کاملاً پر شده و سد سرابی توسرکان نیز با 9.2 میلیون مترمکعب تقریاً پر است.

وی با تأکید براینکه اردیبهشت امسال بارندگی‌های خوبی در استان رخ داده است، خاطرنشان کرد: اگر بارندگی‌ها ادامه داشته باشد و سد اکباتان در خردادماه نیز ورودی خوبی داشته باشد، تابستان را بدون نگرانی پشت سر خواهیم گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان اظهار کرد: از ابتدای اردیبهشت امسال تا کنون در ایستگاه سد اکباتان 130 میلمتر، تویسرکان 155 میلیمتر، ایستگاه وراینه 195 میلیمتر، ایستگاه بهار 130 میلیمتر و قهاوند 104 میلیمتر، ایستگاه خمیگان 190 میلیمتر و ایستگاه شهر همدان نیز 165 میلیمتر بارش ثبت شده است.

وی درباره وجود زباله و الوار در سد اکباتان نیز تأکید کرد: این مسأله در تمامی سدهای کشور رخ می‌دهد چرا که وقتی سیلاب وارد سد شده چوب و الوار و هرچه در سر راه وجود دارد وارد سد می‌شود که نگرانی درباره آلودگی میکروبی و شیمیایی وجود ندارد.

ستوده گفت: هر ساله با سرریزسد این مواد از نقطه سرریز سد خارج می‌شد که امسال به علت اینکه هنوز با نقطه سرریز فاصله وجود دارد، الوارها و زباله‌ها به سمت چپ سد هدایت شده است تا به تدریج از سد خارج شود که مشکل خاصی در این رابطه وجود ندارد.