به گزارش پارس نیوز، 

نوکیا X احتمالاً اولین محصول کمپانی فنلاندی HMD Global با ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر است. این گوشی قرار است در تاریخ 16 می (26 اردیبهشت) در چین رونمایی شود، هر چند که پیش تر، در اوایل ماه HMD از این گوشی در نمایشگاه پکن پرده برداری کرد و همه با ظاهر این گوشی آشنا شدند. اما متاسفانه دسترسی به مشخصات سخت افزاری آن امکان پذیر نبود.

خبر خوب امروز اینست که نوکیا X اخیراً به دست آژانس مخابراتی چین رسیده است و بخش بزرگی از مشخصات سخت افزاری آن معلوم شده است. ظاهراً این گوشی قرار است که در دسته بندی میان گوشی های میان رده قرار گیرد. نوکیا X دارای یک صفحه نمایش 5.8 اینچی با رزولوشن 2280x1080 پیکسل (FHD+) و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی می باشد. قلب تپنده این گوشی پردازنده هشت هسته ای با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است که با 3، 4 و یا 6 گیگابایت رم همراه خواهد شد. نوکیا اکس احتمالا با دو میزان حافظه، یعنی 32 و 64 گیگابایت عرضه خواهد شد و هر دو تا ظرفیت 128 گیگابایت از کارت حافظه پشتیبانی خواهند کرد.

مشخصات نوکیا X تنها 6 روز پیش از رونمایی افشا شد

مشخصات نوکیا X تنها 6 روز پیش از رونمایی افشا شد

برخلاف تصور اولیه، دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی این گوشی نوکیا از برند کارل زایس نخواهد بود، اما ممکن است این دوربین به نسخه بین المللی آن اضافه شود. و در نهایت نوکیا با اندروید 8.1 در دورن جعبه و در سه رنگ مشکی، آبی و سفید نقره ای عرضه خواهد شد.