به گزارش پارس نیوز، 

علیرضا تابش روز پنجشنبه در آیین افتتاح همزمان 2 هزار و 653 مسکن خیرساز 11 استان که در فرمانداری گرمسار برگزار شد، افزود : در چهار سال گذشته بیش از 15 هزار واحد مسکونی خیّرساز ساخته شد که این امر در محرومیت زدایی در ایران اسلامی تاثیر قابل توجه ای داشته است.
وی اظهارداشت: حدود 6 هزار واحد مسکونی خیرساز اکنون با مشکل پرداخت تسهیلات مواجه است که با رفع این مشکل در آینده نزدیک اجرای این طرح عملیاتی می شود.
تابش ادامه داد : اکنون مهمترین طرحی که بنیاد مسکن دنبال می کند ساخت مسکن برای زلزله زدگان استان کرمانشاه است و حدود 50 درصد توان تمامی این نهاد در استان های کشور برای برای ساخت مسکن در این استان زلزله زده معطوف شده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد : برای ساخت واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده کرمانشاه حدود 50 هزار میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض در نظر گرفته شده و این واحدها باید کمتر از یکسال دیگر به بهره برداری برسد.
وی بیان داشت : تکمیل طرح و ساخت مسکن برای تمامی افراد زلزله زده در استان کرمانشاه از مطالبات اساسی رهبر انقلاب از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است و با برنامه ریزی های انجام شده اتمام این طرح در زمان کوتاه دیگر انجام می شود.
تابش ادامه داد : کمک به محرومان اساس کار این نهاد است و تحقق منویات رهبر انقلاب برای رفع گرفتاری های مردم در دستور کار خیّران و مسکن سازان کشور قرار دارد.
به گزارش ایرنا، در این آیین 59 واحد مسکونی مجتمع خیّرساز توحید گرمسار با اعتبار 50 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، از 19 شهر استان سمنان 15شهر دارای جمعیت کمتر از 25هزار نفر است که در حوزه وظیفه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان است.
استان سمنان 308 روستای بالای 20 خانوار دارد که 39 روستا از این تعداد در برنامه ششم توسعه در سال های آینده در برنامه توسعه کشوری در دستور کار قرار دارد.
6026/7339