به گزارش پارس نیوز، 

در مراسم آغاز به کار این همایش علمی که روز پنجشنبه در دانشگاه گنبدکاووس برگزار شد، دکتر 'محمدرضا یاحقی' دانشیار دانشگاه گلستان و معلم زنده یاد پروفسور مریم میرزاخانی از نخبگان رشته ریاضی کشور، به بیان خاطراتی از دانشجوی خود و بیان چند مساله ریاضی و حل آن پرداخت.
همچنین دراین همایش که به گفته دکتر سعید شکوه رییس دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی دانشگاه گنبدکاووس 150 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود، 70 مقاله در قالب سخنرانی و 40 مقاله درقالب پوستر به عنوان مقالات برتر ارائه می شود.
به گزارش ایرنا، جبر، آنالیز ریاضی، آمار و احتمال، هندسه، آنالیز عددی، تحقیق در عملیات، ریاضیات مالی، نظریه کد و رمز، ریاضیات فازی، نظریه کنترل و بهینه سازی، توپولوژی، منطق ریاضی، نظریه گراف و ترکیبات، آموزش ریاضی و معادلات دیفرانسیل و سیستم های دینامیکی از محورهای این همایش علمی هستند.
لازم به ذکر است، این همایش علمی یک روزه برای نخستین بار در بین دانشگاه های گلستان به میزبانی دانشگاه گنبدکاووس برگزار می شود و در ارتقای سطح علمی شرکت کنندگان موثر است.
دانشکده علوم پایه و فنی مهندسی دانشگاه گنبدکاووس، هم اکنون در 17 رشته تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 850 دانشجو دارد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860