به گزارش پارس نیوز، 

قاسم صالحی اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و سطح آب سفره های زیر زمینی ، انتظار می رود مردم در مصرف آب بیشتر صرفه جویی کنند.
وی برخی اقدامات برای کاهش مصرف آب مشترکان اشاره کرد و گفت: نصب سرشیرهای مناسب برای شیرهای آشپزخانه و روشویی های منازل در کاهش مصرف آب تاثیر گذار است.
صالحی خاطر نشان کرد: خریداری این نوع شیر آلات هزینه بالایی ندارد ضمن آنکه مصرف آب مشترکان را کاهش می دهد.
وی به ویژگی شیرآلات جدید آب اشاره کرد و گفت: این شیرها با مخلوط کردن هوا و آب میزان مصرف آب را به پائین ترین سطح کاهش خواهند داد.
این مسئول خاطر نشان کرد: برای مدیریت و کنترل فشار در شبکه و اصلاح و بازسازی شبکه های قدیمی شرکت آبفای البرز برنامه هایی در دستور کار قرار دارد که به محض تامین اعتبارات لازم این اقدامات صورت می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه وابستگی زیادی به آب سفره های زیر زمینی در البرز وجود دارد، اظهار داشت: اکنون سفره های زیر زمینی شرایط خوبی ندارند.
وی گفت:با استفاده بیشتر از ظرفیت سفره های زیر زمینی 2 پدیده در این حوزه رخ می دهد، اول اینکه همزمان آب پایین می رود وسپس پدیده ای به نام فرونشست زمین به وجود خواهد آمد که اکنون در دشت کردان زمین 22 سانتی متر و در دشت کرج 20 سانتی متر در سال فرونشست دارد.
معاون شرکت آبفای البرز اظهار داشت: فرونشست زمین خطراتی برای تاسیسات آبی مانند چاه ها دارد.
صالحی افزود: کاهش ذخیره آبخوان ها سبب شده که طی 5 سال گذشته 63 حلقه چاه در البرز از مدار خارج شود.
این مسئول با بیان اینکه هدر رفت آب شبکه 15 درصد داریم، اظهار داشت: البرز در این بخش وضعیت خوبی دارد.
معاون آبفای البرز با اشاره به جدا سازی منابع آبی فضای سبز و شرب گفت: دستگاه های اجرایی و شهرداری های استان موظف به جداسازی منابع آبی فضاهای سبز شده اند.
شرکت آبفای شهری البرز یک میلیون و 60 هزار خانوار زیر پوشش دارد.

46