به گزارش پارس نیوز، 

سرمایه‌گذاری مصوب مربوط به طرح‌هایی است که جواز تاسیس گرفته اند و مجوزهایی چون آب، برق و محیط زیست برای آنها اخذ شده و تامین زمین شده اند.

مطابق آنچه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کردند، پس از برجام ۷۰ پروژه با سرمایه‌گذاری‌های خارجی افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

به گفته افروز بهرامی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اهمیت این آمارها زمانی مشخص می شود که بدانیم در ۲۰ سال گذشته ۴۰ میلیارد دلار در بخش های مختلف اقتصادی کشور جذب شده است.

وی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، کشورهای آلمان با ۲ میلیارد دلار، چین با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار و فرانسه با ۹۲۵ میلیون دلار به ترتیب بیشترین میزان سرمایه گذاری خارجی در کشور را به خود اختصاص داده اند و استان‌های مرکزی، فارس و آذربایجان غربی در این عرصه پیشتاز بوده اند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با گذشت یک ماه و نیم از سال ۹۷ هم حدود یک میلیارد دلار

سرمایه گذاری خارجی به تصویب رسیده که ۴۸۰ میلیون دلار آن مربوط به صنعت خودرو (گروه رنو فرانسه) و ۳۰۰ میلیون یورو آن در بخش صنایع غذایی استان آذربایجان شرقی بوده است.

به گفته وی، بر اساس گزارش سال ۲۰۱۶ کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل (آنکتاد)، ایران از رشد ۶۴ درصدی سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده است.

بهرامی ادامه داد: پارسال سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در بخش صنعت، معدن و تجارت در مجموع بیش از ۴ میلیارد دلار بوده است؛ این آمار در همسنجی با سال پیش از آن (رقم یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار) بیش از ۲ برابر رشد نشان می دهد.


انتهای پیام/