به گزارش پارس نیوز، 

محمد یوسفی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کاهش انگیزه مرغداران برای تولید، گفت: همین مسائل سبب شده قیمت جوجه نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود ١٥٠٠ تومان کاهش داشته باشد.

وی تصریح کرد: این وضعیت برای ادامه تولید و تامین مرغ در ماه‌های آینده، مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار اعلام کرده قیمت کالاهای اساسی تا بعد ماه مبارک رمضان، نباید افزایش یابد، گفت:تحقق این امر در صورتی امکان پذیر است که قیمت نهاده های تولید نیز ثابت بماند، البته افزایش قیمت نهاده‌ها، با سیاستی که تعیین شده، تناسب ندارد.

یوسفی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ها در داخل، بالا رفتن نرخ‌های جهانی و همچنین تغییرات نرخ ارز، افزود: این روزها دولتمردان جلساتی برگزار می کنند تا درباره نرخ مرغ با توجه به شرایطی که ایجاد شده است، تصمیم گیری کنند.

وی اضافه کرد: قرار است در این جلسات درباره قیمتی که شرکت پشتیبانی امور دام مرغ را از تولیدکننده می خرد، تصمیم گیری شود.

یوسفی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی امور دام هم اکنون مرغ را بین ٦٤٠٠ تا ٦٩٠٠ از تولیدکننده می خرد، افزود: این قیمت ها مربوط به چهارسال قبل است و باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان تمایلی به تحویل دادن مرغ خود به شرکت پشتیبانی امور دام ندارند، ادامه داد: مقدار زیادی نهاده دامی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام است، نرخ نهاده های این شرکت برای تولیدکنندگان کمی کمتر از قیمت های بازار است؛ بنابراین اگر شرکت می خواهد مرغ را به نرخ ٤ سال قبل تحویل بگیرد، حداقل نهاده های خود را نیز به قیمت سال گذشته در اختیار مرغداران قرار دهد.

یوسفی درباره اینکه پیش بینی می شود قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان به چه صورت باشد؟، گفت: با این شرایط اگر قیمت به حدود ٩٥٠٠ تا ١٠٠٠٠ تومان برسد منطقی است؛ اما احتمال دارد چنین اتفاقی رخ ندهد چون بحث قدرت خرید مردم مطرح است.

وی اضافه کرد: با این حال احتمال افزایش حدود ١٠٠٠ تومانی قیمت و رسیدن نرخ این کالا به ٩٥٠٠ تومان در ماه مبارک رمضان وجود دارد.