پارس به نقل از کیهان: وزیر کار گفت: تلاش داریم تا مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تا پایان خرداد پرداخت کنیم. اسدالله عباسی در حاشیه جلسه دیروز هیئت دولت درباره پرداخت مابه التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: این مابه التفاوت هر سال در مردادماه پرداخت می شده است ولی هم اکنون تلاش می کنیم که امسال این اتفاق دو ماه زودتر یعنی تا پایان خرداد بیفتد. وی همچنین درباره مطالبات بازنشستگان کشوری، گفت: دولت به هیچ وجه به سازمان بازنشستگی بدهکار نیست.
* دور جدید پیش فروش بلیت قطار برای تاریخ های حدفاصل یازدهم خردادماه تا دهم تیر، از ششم خردادماه آغاز می شود. براساس اعلام راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دور جدید پیش فروش بلیت های قطار از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۰۶/۳/۹۲ آغاز خواهد شد. پیش فروش بلیت قطارهای شرکت رجاء از ساعت ۸ صبح و پیش فروش بلیت قطارهای ۱۰ شرکت حمل و نقل مسافری ریلی دیگر در سامانه جامع برنامه ریزی و نظارت بر فروش بلیت قطار راه آهن از ساعت ۱۰ صبح همان روز آغاز می شود. متقاضیان می توانند با مراجعه حضوری به آژانس های مسافرتی و یا پایگاه اینترنتی www. RAJA. IR اقدام به تهیه بلیت کنند.
* معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه راه اندازی بورس انرژی به شفاف شدن قیمت تمام شده برق کمک می کند گفت: حجم صادرات برق ایران به کشورهای همسایه تا پایان سال جاری با یک میلیارد رشد از ۱۲ میلیارد کیلووات ساعت می گذرد.
* قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در استان تهران از تکمیل ظرفیت مسکن ویژه سایت تهرانسر خبر داد و گفت: به تعداد ظرفیت موجود ثبت نام شده است. فریبرز واحدی گفت: ۲۵۶۰ واحد ظرفیت مسکن ویژه در سایت تهرانسر است که طی دو دوره ثبت نام این ظرفیت پر شده است. وی افزود: طی دو دوره ثبت نام ۴۰۰۰ متقاضی در این سایت ثبت نام کرده اند. واحدی خاطر نشان کرد: مدارک ۱۱۰ نفر در حال بررسی است که نتیجه آن اعلام خواهد شد.
* معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح راه آهن گرگان-اینچه برون هفته آینده، اظهار داشت: تونل امامزاده هاشم به صورت یکطرفه از شمال به سمت تهران تا دو هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد. احمد صادقی با اشاره به افتتاح راه آهن گرگان-اینچه برون، اظهار داشت: این راه آهن با حضور رئیس جمهور به افتتاح می رسد و تاکنون هم منتظر حضور مسئولان برای افتتاح بودیم.
* دومین جکت پروژه توسعه میدان فروزان توسط شناور فوق سنگین با موفقیت در محل پروژه نصب شد. به گزارش روابط عمومی شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران، علی طاهری مدیرعامل شرکت با اعلام این خبر افزود: جکت FY-A فروزان با وزن ۱۸۰۰ تن، پایه یک سکوی مسکونی به وزن حدود ۲۵۰۰ تن می باشد که پس از ساخت روی این جکت نصب خواهد شد. طاهری همچنین با بیان اینکه ساخت این جکت ۶ماه به طول انجامیده گفت: حدود ۱۴۲هزارنفر ساعت در یارد خرمشهر توسط شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران کار انجام شده است.