به گزارش پارس به نقل از پرشین خودرو، سایپا دیزل ۲۳۳ ریال زیان برای هر سهم خود محقق کرده که همین امر باعث افزایش ۴۲ درصدی زیان انباشته این شرکت شده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است:

شرکت پیش بینی سود (زیان) هرسهم سال مالی ۹۰ را در تاریخ های ۳۰/۱۱/۸۹،۲۹/۰۴/۹۰،۳۰/۰۷/۹۰،۲۷/۱۰/۹۰ و ۰۱/۱۲/۹۰ مبلغ ۶۰ ریال و در تاریخ ۱۳/۱۲/۹۰ مبلغ (۵۴۰) ریال اعلام نموده بود که مطابق صورتهای مالی حسابرسی نشده مبلغ ۱۵۰ ریال و بر اساس صورتهای مالی حسابرسی شده مبلغ ۱۵۱ ریال محقق گردید. همچنین سود تلفیقی هر سهم شرکت در سال مالی ۹۰ مبلغ ۶۸ ریال بوده است.


شرکت پیش بینی سود (زیان) هرسهم سال مالی ۹۱ را با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال در تاریخ های ۰۱/۱۲/۹۰ و ۰۴/۰۵/۹۱ مبلغ ۲۲۰ ریال و با سرمایه ۱۰۰ر۲ میلیارد ریال در تاریخ های ۰۷/۰۹/۹۱ و ۳۰/۱۰/۹۱ مبلغ ۱۶ ریال و در تاریخ ۲۴/۱۱/۹۱ مبلغ (۱۴۲) ریال اعلام نموده بود که مطابق با اطلاعات واقعی ۱۲ ماهه (حسابرسی نشده) بر اساس سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال مبلغ (۸۱۴) ریال محقق گردیده که با توجه به افزایش سرمایه موضوع بند ۳ ذیل، بر اساس سرمایه ۱۰۰ر۲ میلیارد ریال بالغ بر (۲۳۳) ریال می گردد. قابل ذکر است که زیان تلفیقی هر سهم بر اساس سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریال بالغ بر (۸۴۷) ریال اعلام شده است.
مزید اطلاع به موجب مصوبه مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۲۲/۰۸/۹۱، سرمایه شرکت از مبلغ ۰۰۰ر۶۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۰۰۰ر۱۰۰ر۲ میلیون ریال از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران (معادل ۲۵۰ درصد) افزایش یافته است.


بر اساس اطلاعات مالی حسابرسی نشده ۱۲ ماهه منتهی به ۳۰/۱۲/۹۱، زیان انباشته شرکت در تاریخ ۳۰/۱۲/۹۱ مبلغ (۵۱۷ر۶۶۳ر۱) میلیون ریال است، لذا شرکت مشمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت می باشد.