بارها پیش آمده است که در حوزه بیمه عمر اسامی مختلفی بشنویم. بیمه عمر و سرمایه‌گذاری، بیمه عمر و پس‌انداز، بیمه عمر و بازنشستگی و اسامی دیگری که درباره بیمه عمر شنیده‌ایم؛ اما از بین این همه بیمه عمر کدام‌یک برای ما مناسب‌تر است؟ این انواع بیمه عمر چه فرقی با یکدیگر دارند؟

خرید آنلاین بیمه عمر ایران از بیمیتو

بیمه جامع زندگی، بیمه تمام عمر، بیمه عمر زمانی و... انواع بیمه عمر محسوب می‌شوند که بعضاً دارای تفاوت‌هایی در ماهیتشان هستند؛ اما بیمه مستمری و بازنشستگی بیمه ایران ، بیمه مان ایران و سایر بیمه‌هایی که در نام آن‌ها سرمایه‌گذاری، پس‌انداز و مستمری وجود دارد دارای ماهیت مشابهی هستند و فقط در مواردی جزئی با یکدیگر تفاوت دارند.

بهترین نوع بیمه عمر در بیمه ایران طرح مان بیمه ایران است. این طرح جامع‌ترین طرح بیمه ایران محسوب می‌شود و بیشترین مزایا را در بین سایر بیمه‌های عمر ایران دارد. منظور از مزایا، پوشش‌های ارائه شده توسط این بیمه و همچنین سقف تعهدات آن‌ها است. پوشش‌هایی که بیمه مان ایران ارائه می‌دهد عبارت است از:

  • فوت: مطابق این پوشش درصورتی‌که بیمه‌گزار فوت کند، مبلغی تحت عنوان سرمایه فوت به ذی‌نفعانش می‌رسد.

  • فوت ناشی از حادثه: مطابق این پوشش درصورتی‌که بیمه‌گزار در اثر بروز حادثه‌ای فوت کند، علاوه بر سرمایه فوت، سرمایه فوت ناشی از حادثه نیز شامل ذی‌نفعانش می‌شود.

  • ازکارافتادگی ناشی از حادثه: درصورتی‌که بیمه‌گزار در اثر بروز حادثه‌ای ازکارافتاده شود و نتواند به شغل قبلی خود ادامه دهد، می‌تواند با داشتن این پوشش از بیمه غرامت دریافت کند.

  • معافیت از پرداخت حق بیمه: با انتخاب این پوشش درصورتی‌که بیمه‌گزار در اثر بروز حادثه‌ای ازکارافتاده شود از پرداخت الباقی حق بیمه تا آخر قرارداد خود معاف می‌شود و شرکت بیمه بجای او حق بیمه را می‌پردازد.

  • امراض خاص: امراض خاص شامل 5 بیماری سرطان، سکته قلبی، سکته مغزی، پیوند اعضای اصلی بدن و بیماری قلبی نیازمند عمل قلب باز می‌شود. درصورتی‌که بیمه‌گزار در طول مدت قرارداد خود دچار هر یک از این بیماری‌ها شود می‌تواند مطابق بیمه‌نامه از بیمه غرامت دریافت کند.

البته به این نکته نیز باید دقت داشت که هر چه پوشش‌های بیشتری انتخاب کنیم قیمت بیمه عمر ایران افزایش خواهد یافت و اندوخته ما نیز در پایان قرارداد کم می‌شود. به دلیل اینکه بیمه با ارائه هر پوشش، ریسکی را از جانب بیمه‌گزار متحمل می‌شود و این پذیرش ریسک با پرداخت حق بیمه بیشتر مواجه است.

با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت که در نهایت بیمه‌گزار باید با داشتن آگاهی نسبی درباره این بیمه، با توجه به اولویت‌ها و شرایط خود بیمه عمر مناسب را انتخاب کند. اینکه بیمه چه تعداد پوشش داشته باشد و در کل چه مبلغی را بابت حق بیمه عمر بپردازیم تا حد زیادی به شرایط بیمه‌گزار بستگی دارد؛ بنابراین با کسب اطلاعات درباره این بیمه، بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.