به گزارش پارس نیوز، 

علی اوسط هاشمی بعدازظهر امروز در بازدید از یکی از شرکت‌های لبنی تهران که از سال گذشته برای نخستین بار در کشور تولید کره را آغاز کرده است گفت: سالانه 45 هزار تن کره به ارزش بیش از 380 میلیون دلار وارد کشور می‌شود که هم ارز از کشور خارج شده و هم می‌توان از این ظرفیت برای اشتغالزایی و تولید داخل استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه بازار بزرگ جهانی در کنار کشور ما قرار دارد که باید از این ظرفیت برای صادرات محصول استفاده کنیم خاطرنشان کرد: اما اکنون باید پرسید چه سهمی از این بازار را در اختیار خود گرفته‌ایم و باید وضع مقررات ما به سمتی برود که از تولید داخل حمایت شود و نباید کالای مشابه خارجی بتواند به راحتی وارد شود.

وی با اشاره به نقش سازمان تعاون روستایی در تنظیم بازار شیر در سال 93 تا به امروز ادامه یافته گفت: باید صنایع تکمیلی زنجیره شیر و بازاریابی در به طور جد پیگیری شود و  یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه کنیم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی ایران گفت: از آغاز طرح توافقی خرید شیر خام تا به امروز 695 هزار تن از دامداران کشور خریداری شده است و می توان گفت با تولید خامه و شیر خشک 100 میلیون دلار از خروج ارز جلوگیری کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار فارس، در حال حاضر سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به طور میانگین 15 هزار تن شیر خام از دامداران کشور خریداری می‌کند که از این میزان 1300 تن خامه 35 درصد و 1200 تن شیرخشک استحصال می‌شود در صورت ورود این سازمان به تولید کره لاکتیکی می‌توان 550 تن کره لاکتیکی در ماه تولید کرد که سالانه رقمی حدود 6 هزار و 600 تن یعنی معادل 40 میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد.

انتهای پیام/