به گزارش پارس نیوز، 

 «حمیدرضا عراقی» روز سه شنبه در چهارمین همایش تولید پایدار گاز، با اشاره به برنامه های پیش رو در صنعت گاز، گفت: تا سه سال آینده، میزان تولید میعانات گازی از 226 به 360 میلیون تن میعانات گازی، اتان به 8.4 میلیون تن و گوگرد به 2 میلیون تن افزایش می یابد.
مدیر شرکت ملی گاز همچنین از افزایش صادرات گاز مایع (ال.پی.جی) کشور تا سه سال آینده خبر داد و گفت: میزان صادرات گاز مایع نیز از 2 به 12 میلیون تن در سال افزایش می یابد.
وی با اشاره به برنامه های آتی صنعت گاز، حضور فعال در تجارت جهانی گاز، تامین گاز و تجدید ساختار صنعت گاز، سه ماموریت اصلی شرکت ملی گاز در سال های آتی اعلام کرد.
معاون وزیر نفت در امور گاز، با بیان اینکه در نیمه دوم عمر شرکت ملی گاز از خودکفایی به خوداتکایی خواهیم رسید، افزود: خوداتکایی به این معناست که قدرت تصمیم گیری داشته باشیم که آیا کالا و محصولی را تولید کنیم یا خیر.
وی یادآور شد: البته امکان دارد که با وجود دارا بودن توان کافی، محصولی را به دلیل نداشتن توجیه اقتصادی، تولید نکنیم.
وی لزوم توجه کیفیت در تولید محصولات و کالا را متذکر شد و گفت: باید به سوی تولید محصولات با کیفیتی که دارای ارزش افزوده بیشتری هستند حرکت کنیم.
معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: باید در نیمه دوم عمر صنعت گاز، برای رسیدن به دانش ها و فناوری های جدید تلاش شود تا در گام بعد بتوانیم به صادرات این خدمات فنی و فناوری ها اقدام کنیم.
مدیر شرکت ملی گاز با اشاره به صادرات گاز کشور، گفت: حضور در تجارت جهانی گاز بر مبنای بنگاه داری انجام خواهد شد‌.
معاون وزیر نفت در امور گاز افزود: برندسازی در صنعت گاز، برنامه دیگر شرکت ملی گاز است و باید از طریق برند سازی، صنعت گاز به الگویی برای سایر صنایع تبدیل شود.
به گزارش ایرنا، همایش تولید پایدار گاز امروز (سه‌شنبه) با هدف معرفی فناوری‌های نوین کاربردی و نظام جدید مدیریتی، ایجاد فرصت مناسب برای تبادل بهترین تجربه‌ها و یافته‌ها در عملیات پالایش گاز و ارتقای سطح علمی مدیران، کارشناسان و محققان شرکت‌های پالایش گاز، با حضور معاون پژوهشی وزیر نفت، مدیر عامل شرکت ملی گاز و مدیران صنعت گاز در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.
اقتصام*2022*1070*2025