به گزارش پارس، سیروس روستا در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: علی رغم اینکه در جلسات گذشته کارگروه تنظیم بازار و مذاکرات صورت گرفته با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای افزایش قیمت شیرخام توافق شده بود این موضوع در جلسه روز گذشته ستاد تنظیم بازار مورد موافقت قرار نگرفت.

وی افزود: ثابت نگه داشتن قیمت شیرخام در صورتی منطقی است که قیمت نهاده ها و عوامل تولید نیز همچون سال گذشته باشد یا مابه تفاوت آن برای تولیدکنندگان جبران شود.

رییس اتحادیه مرکزی دامداران گفت: براساس مذاکرات جلسه روز گذشته مقرر شد قیمت نهاده هایی مانند ذرت و جو همچون سال گذشته کیلویی ۶۰۰ و ۵۹۰ تومان باقی بماند اما سویا با افزایش نسبی قیمت کیلویی ۱۰۵۰ تومان به دامداران فروخته شود که این افزایش قیمت در هزینه تمام شده شیرخام تاثیرگذار است.

روستا افزود: قیمت عوامل تولید مانند دستمزد کارگری و هزینه های حمل و نقل از ابتدای سال با حدود ۳۰ درصد افزایش مواجه شده که اگر بخواهیم قیمت شیرخام تغییر نکند باید هزینه های تحمیل شده به دامداران جبران شود.

وی تاکید کرد: عدم موافقت با افزایش قیمت شیرخام در شرایطی که قیمت برخی نهاده ها و عوامل تولید افزایش یافته به تولید ضربه می زند و باعث افزایش نوسانات قیمت این فرآورده پروتئینی پر مصرف در کشور می شود.

براساس تفاهم نامه ای که شرکت پشتیبانی امور دام و اتحادیه مرکزی دامداران سال گذشته منعقد کردند و تا پانزدهم فروردین ماه امسال اعتبار داشت، قیمت خرید هر کیلوگرم شیرخام پایه (۳.۲ درصد چربی و بار میکروبی ۱۰۰ هزار) از دامداران کیلویی ۹۳۰ تومان تعیین شده بود.