به گزارش پارس نیوز، 

ملوانانى که به ثبت سفارش کالا و پر کردن اظهارنامه اقدام و حقوق گمرکى و عوارض پرداخت می کنند از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخوردار شوند و همچنین سوخت لنج‌ها در آب‌هاى مرز جمهوری اسلامی ایران به قیمت داخل کشور فروخته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ جلسه بررسی آخرین وضعیت بازارچه هاى مرزى کشور عصر روز گذشته (یکشنبه،٢ اردیبهشت) به ریاست عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در این وزارتخانه برگزار شد .

در این جلسه برخی از مواد آیین نامه ساماندهی مبادله کالا در بازارچه‌های غیررسمی موقت مرزی مورد بازنگری قرار گرفت .

در این جلسه موافقت شد تا ملوانانى که به ثبت سفارش کالا و پر کردن اظهارنامه اقدام و حقوق گمرکى و عوارض پرداخت می کنند از تخفیف سود بازرگانی 20 درصد برخوردار شوند و همچنین مقرر شد سوخت لنج‌ها در آب‌هاى مرز جمهوری اسلامی ایران به قیمت داخل کشور فروخته شود که این مصوبه برای طی مراحل قانونی به هیات وزیران ارائه خواهد شد تا به مرحله اجرا برسد .

در این جلسه استانداران هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، کرمانشاه، آذربایجان غربی، خوزستان، کردستان، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئیس سازمان توسعه تجارت، جانشین فرماندهی ناجا، فرمانده مرزبانی ناجا و فرمانده نیرو زمینی سپاه و نمایندگانی از گمرک و وزارت اطلاعات حضور داشتند .