به گزارش پارس نیوز، 

 وحید جلالی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کذد: انتظار می رود تا پایان سال مالی جاری (تیر ماه) پیشرفت طرح های مصوب دور نخست سفر دکتر روحانی به آذربایجان شرقی به ۱۰۰ درصد برسد.
دور نخست سفر استانی رییس دولت تدبیر و امید به آذربایجان شرقی اواخر اردیبهشت ماه 1394 انجام شد.
وی از افتتاح بیمارستان سوانح سوختگی سینا در تبریز با حضور رییس جمهوری خبر داد و گفت: این بیمارستان 64 تختخوابی از مصوبات سفر نخست هیات دولت به آذربایجان شرقی است.
جلالی افزود: این بیمارستان 6 هزار و 800 متر مربع وسعت دارد که 13 میلیارد تومان برای ساختمان و 34 میلیارد تومان برای تجهیزات آن هزینه شده است.
جلالی با بیان اینکه خط اول قطار شهری تبریز تا پایان سال جاری تکمیل می شود، خاطرنشان کرد: فاز اول و دوم این خط با اعتبار هزینه شده یکهزار و 700 میلیارد تومان افتتاح شده و در حال بهره برداری است.
وی ادامه داد: فاز سوم خط اول قطار شهری تبریز نیز 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تا پایان امسال بهره برداری می شود.
وی با اشاره به پیشرفت 81 درصدی مجموع فازهای سه گانه خط اول قطار شهری تبریز گفت: برای خط دوم نیز 500 میلیارد تومان هزینه شده است و 15 درصد پیشرفت دارد.
به گفته جلالی، طرح های ورزشی مصوب سفر نخست رییس جمهوری به آذربایجان شرقی شامل ورزشگاه شهرستان میانه با ۴.۵ میلیارد تومان و اجرای
سامانه گرمایشی ورزشگاه یادگار امام تبریز با ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در حال بهره برداری است.
معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: برای تکمیل استادیوم مراغه به عنوان یکی دیگر از مصوبات دور نخست سفر دکتر روحانی به استان نیز از 6 میلیارد تومان اعتبار تصویب شده، تاکنون 4.5 میلیارد تومان پرداخت شده و این طرح 91 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهوری کشورمان در راستای دور دوم سفرهای استانی و شرکت در آیین افتتاح رسمی رویداد بین المللی 'تبریز 2018' فردا سه شنبه سفر دو روزه ای به تبریز خواهد داشت.
3071/6132/518