به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست شورای مدیران این سازمان با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور مبنی بر ضرورت پاسخگویی و پیگیری درخواست مراجعان در دستگاه‌های اجرایی، گفت: معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان باید برای سازماندهی و پیگیری فرایند کار مراجعان، ساز و کار‌های لازم را پیش‌بینی کند تا از همان ورودی سازمان، روند پیگیری مسائل و مشکلات مراجعان مدیریت و به سرعت انجام شود.

وی با بیان اینکه ضرورت ارائه راهکار‌های مناسب برای چالش‌های پیش روی سازمان بنادر در حوزه‌های بندری، دریایی و مهندسی، تصریح کرد: موضوع رتبه بندی شرکت‌ها، سال‌ها است که در سازمان بنادر مطرح شده و به رغم این که ساختارش مشخص است و فرآیند پیچیده‌ای هم ندارد، ولی همچنان رفع نشده و لازم است به فوریت انجام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین خواستار ارائه فوری برنامه عملیاتی برای نوسازی ۴۰۰ شناور شد و درباره حل مشکل ترافیک در بندر شهید رجایی، گفت: در حال حاضر، علاوه بر مشتریان، تأمین کنندگان و پایانه داران نیز موضوع پیچیدگی در گلوگاه بندر شهید رجایی اعلام می‌کنند و لازم است برای حل معضل ترافیک، علاوه بر برنامه ریزی بلند مدت به منظور اصلاح چیدمان بندری و ساماندهی پایانه ها، یک برنامه کوتاه مدت و اصلاح نرم افزاری در دستور کار قرار گیرد.

وی اذعان داشت: مسأله ترافیک بندر شهید رجایی که مهم‌ترین و مدرن‌ترین بندر کشور است و از آن انتظار رقابت منطقه‌ای داریم، نباید روی زمین بماند.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به بحث مربوط به لایروبی بنادر به عنوان زیربنای قانونی سازمان در خصوص ایمنی دریانوردی، گفت: انباشت رسوبات، عمق مناسب را در بنادر کاهش می‌دهد که بر خلاف استاندارد تعریف شده و تعهد شده است و برای رفع چالش لایروبی، معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی باید در راستای پروژه‌های احداثی این موارد را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

راستاد با اشاره به ضرورت اجرای فرایند ارتقای درجه‌ای افسران کنترل و بازرسی ایمنی کشتی ها، افزود: انجام این مهم، باید در دستور کار قرار گیرد و گزارش اقدامات انجام شده به طور مستمر ارائه شود.

وی با عنوان این مطلب که هزینه‌ها در سازمان بنادر به ویژه در بخش مأموریت‌های اداری باید مدیریت شود، افزود: با توجه به زیر ساخت‌های مناسب نرم افزاری و الکترونیکی که در این سازمان، مهیا شده است، از انجام مأموریت‌های غیر ضروری، به طور جدی ممانعت به عمل آید تا از این طریق بتوان به اقتصاد سازمان و کشور کمک کنیم.

انتهای پیام/