به گزارش پارس نیوز، 

حمدحسین مقیمی، درجلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید گفت: در این نشست از استانداران خواسته شد تلاش خود را برای حل مسائل اقتصادی به کار بگیرند و همه مدیران در مورد خواسته‌های مردم صحبت کنند.

وی افزود: براساس برنامه در سال ٩٧، یک میلیون و ٧٠ هزار فرصت شغلی باید ایجاد شود که سهم استان تهران از این تعداد، ایجاد ١٣٢ هزار فرصت شغلی جدید است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه آیین نامه‌ها و دستورالعمل‌ها در اجرای طرح اشتغالزایی سال ٩٧ مهیا است عنوان کرد: با دستور رئیس جمهور تا خردادماه و حداکثر تا شهریور ماه امسال، همه اعتبارات اشتغال روستایی باید جذب شود و سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید به سرعت در این بخش اقدام کند.

مقیمی با اشاره به طرح کارورزی گفت: کارفرمایان در واحد‌های اقتصادی کوچک می‌توانند برای جذب آموزش افراد وارد شده و بیمه کارورزان تا یک سال در این طرح به عهده دولت است.

وی تصریح کرد: رئیس جمهور درنشست با مدیران ارشد به موضوع بازآفرینی بافت‌های فرسوده، حاشیه نشینی و نوسازی حمل و نقل عمومی تأکید داشتند که براین اساس مدیران حوزه عمرانی و راه و شهرسازی باید در همه جلسات اقتصادی حضور داشته باشند.

مقیمی با اشاره به شعار حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: توجه به افزایش کیفیت کالاها، پایین آوردن قیمت تمام شده و برخورد با قاچاق کالا در تحقق حمایت از کالای ایرانی در اولویت است.

وی ادامه داد:کارگروه ملی سازگاری در راستای سیاست‌های کلی استفاده از آب و سایر بخش‌ها ایجاد شده است و کمیته استانی آن تشکیل می‌شود.

انتهای پیام/