به گزارش پارس نیوز، 

گودرز امیری روز یکشنبه در جلسه شورای تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی لرستان اظهار کرد: در جهت افزایش استاندارد کالا و رسیدن به نقطه مطلوب و با ایجاد یک طرح جامع در مورد کیفیت کالای واحدهای تولیدی استان باید یک طرح پژوهشی تهیه و در جلسه بعدی ارائه شود.
وی یادآور شد: ما مکلف به مصرف کالاهای داخلی کشور هستیم، اما باید این کالاها کیفیت را بالا ببرند و بتوانند در بازارهای بین المللی رقابت داشته باشند.
امیری یادآور شد: برخی از واحدهای تولیدی گاهی برای یک رقم جزئی از سوی بانک ها تعطیل می شوند که این کار درستی نیست و بانک‌ها باید برای این کارهای راهی را پیدا کنند.
وی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید موانع سر راه تولید را برطرف کنند، گفت: اگر 50 هکتار از اراضی شرکت پارسیلون استان تغییر کاربری پیدا کند هم می توان کارخانه تعطیل شده را راه اندازی و هم می‌توان بدهی‌های کارخانه را پرداخت کرد.
معاون امور اقتصادی استاندار لرستان در ادامه به کارخانه نساجی بروجرد اشاره کرد و گفت: مکاتباتی با استان های همجوار از طریق سازمان صنعت معدن لرستان صورت گیرد تا بتوان از تولیدات نساجی بروجرد در این استان‌ها استفاده شود.
وی در ادامه خطاب به مدیران واحدهای بدهکار تولیدی استان به شرکت های خدمات دهی مانند برق، آب و گاز گفت که بدهی خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند و از سازمان صنعت معدن و تجارت استان لرستان خواست در این زمینه جلسه‌ای با واحدهای بدهکار تولیدی گذاشته شود تا هر چه سریع تر بتوانند بدهی خود را پرداخت کنند.
معاون امور اقتصادی استانداری لرستان در ادامه خاطر نشان کرد: شرکت نساجی بروجرد جلسه ای با بانک ملی جهت دریافت تسهیلات داشته باشد.
در ادامه مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان گفت: متاسفانه واحدهای صنعتی استان لرستان 850 میلیارد ریال بدهی به شرکت گاز استان لرستان دارند.
غلامرضا لطفعلیان عنوان کرد: باید امسال 450 واحد صنعتی در سطح استان لرستان را گاز رسانی کنیم که اگر این بدهی صنایع استان واریز نشود با مشکل مواجه می شویم.
در ادامه مدیر عامل شرکت نساجی بروجرد گزارشی از روند تولید کالاهای این شرکت را ارائه داد.
9872/6060