به گزارش پارس نیوز، 

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت :  بیشترین خسارت وارده از این 16 هزار هکتار مربوط به شهرستانهای فیروزکوه  و دماوند بوده است.

محمد علی طهماسبی افزود : هم اکنون  خسارات ناشی از سرما زدگی از طریق دستگاهاای مرتبط در این شهرستانها در حال برآورد است و به محض جمع بندی به سازمان مدیریت بحران ابلاغ خواهد شد.

او گفت : با توجه به اینکه همواره حوادث غیر مترقبه باعث خسارات فراوانی به محصولات کشاورزی می شود ؛ کشاورزان و باغداران باید با استفاده از تکنولوژی روز این خسارات را به حداقل برسانند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی افزود : در این خصوص باغداران می توانند با ایجاد سایبان ؛  بهره گیری از وسایل گرمایشی و ایجاد مه در فضای باغات از تهدید محصولات باغی جلوگیری کنند.

طهماسبی گفت : به همین منظور تسهیلات ارزان قیمت با بهره 6 درصد پرداخت میشود که باغداران با مراجعه به سامانه کارا می توانند از آن بهره مند شوند.

در ادامه قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی در پاسخ به علت تاخیر در پرداخت خسارات  به باغداران به خبرنگار ما گفت : چون دولت  در پرداخت  درصد حق بیمه ای که متعهد شده است تاخیر داشته است  ما نتوانستیم به موقع خسارات را جبران کنیم.

محمد ابراهیم حسن نژاد افزود : امسال از کشاورزانی که خسارات سال گذشته را دریافت نکرده بودند بدون دریافت  حق بیمه  باغات و اراضی را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار داده ایم.

باغداران خسارت دیده می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی درخواست خود را برای برآورد خسارات و دریافت تسهیلات احتمالی ثبت کنند.