به گزارش پارس نیوز، 

سردار یعقوبعلی نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با تاسیس قرارگاه پیشرفت و آبادانی از پارسال 6 دهستان با محرومیت زیاد و 80 هزار نفر جمعیت زیر پوشش این قرارگاه قرار گرفت که ارتقا، توسعه و بهبود زیرساخت، اشتغال، تعیلم و تربیت، سلامت و امور فرهنگی آنها مورد توجه است.
وی با بیان اینکه هم اکنون این طرح ها در دهستان پساکوه کلات، تجن سرخس، جنت آباد تربت جام، کیبر و ساق زاده خواف و کلات تایباد در حال اجراست اظهار کرد: اشتغالزایی و توانمند سازی مهارتی را با همکاری سازمان فنی و حرفه ‌ای انجام می دهیم و در امور فرهنگی نیز با ساخت خانه عالم طی سه ماه اخیر 30 روحانی در روستاها مستقر کرده ایم.
وی گفت: 80 هسته جهادی توسط جوانان این روستاها به استعداد هر هسته پنج تا هفت نفر تشکیل شده که امور روستا را بررسی و انجام می دهند.
سردار نظری با اشاره به برنامه های روز پاسدار نیز افزود: توزیع 350 جهیزیه، دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، حضور در نماز جمعه و قدردانی از فعالان حاشیه شهر از برنامه هایی است که به این مناسبت انجام می شود.
وی در باره فعالیتهای سپاه برای عملی کردن شعار حمایت از کالای ایرانی اظهار کرد: همه خریدهای تشکیلاتی را از کالاهای ایرانی انجام می دهیم مگر اینکه مشابه ایرانی یک کالا در بازار موجود نباشد.
وی گفت: با توجه به اینکه بسیجیان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می دهند فرهنگ سازی برای مصرف کالای داخلی بین این گروه از دیگر برنامه های سپاه است.
سردار نظری افزود: همچنین برای ایجاد اشتغال از کارگاههای تولیدی به ویژه در حوزه صنعت حمایت می کنیم.
وی همچنین با اشاره به زیر نظر داشتن تحرکات دشمنان در اطراف مرزها اظهار کرد: راهبرد ما هوشیاری همیشگی و آماده بودن در برابر تهدیدات دشمن است و هم اکنون هیچ تهدید جدی از طرف داعش در این استان نمی بینیم.
وی گفت: محرومیت زدایی که توسط سپاه و دیگر نهادها انجام می شود زمینه استفاده دشمن از بستر اجتماعی به نفع اهداف خود را کاهش می دهد.