به گزارش پارس نیوز، 

در روزهایی که هنوز شورای شهر و شهردار اصلاح‌طلبی برای تهران انتخاب نشده بودند، خیلی از دلسوزان نسبت به عملکرد این گروه هشدار دادند و وضعیت فعلی را برای مردم تشریح کردند که اینان تربیت شده مکتب کرباسچی پیر کارگزارانی هستند که پیش از این‌ها گفته بود تهران برای پولدارهاست و فقیرها باید از تهران بروند.

اما رسیدن به این حرف مدت زمان زیادی طول نکشید و شورای شهر و شهرداری اصلاح‌طلب چهره واقعی خود  را به مردم نشان دادند، هرچند شورای شهری برای اینکه خود را در این زمینه موجه جلوه دهند، اعلام کردند که این مساله تنها به این شورا اختصاص ندارد و از شورای شهر گذشته تصمیم برای چنین امری گرفته شده است.

اما جدا از این که حرف آنان را باور کنیم باید بگوییم که مردم در چند روز آینده  در واقعیت دستاورد روی کار آمدن لیست امید ناکارآمد را با سفارش و توصیه‌نامه  خواهند دید چراکه بنا به گفته مدیر عامل مترو افزایش قیمت بلیت حمل و نقل عمومی در پایتخت تا چند روز دیگر اعمال شود و در برخی از موارد تا 100 درصد افزایش داریم.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته است که نه تنها با افزایش خدماتی در این زمینه روبرو شده‌ایم بلکه حتی برخی خطوط مترو نیز در این زمینه تعطیل شده و مشخص نیست تا چه زمانی مردم باید منتظر راه‌اندازی آنان باشند.

در واقعیت به نظر می‌رسد تیم جدید شهری دغدغه‌ای جز گران کردن شهر و  افزایش قمیت‌ها ندارد و حتی گرانی 100 درصدی هم پایان بخش ولع سیری ناپذیر این افراد نیست و آنان درصددند تا عوارض شهر تهران را به طور سالیانه به میزان 10 میلیون افزایش دهند یا عوارضی از شهروندان برای استفاده از پل‌های تونل‌ها و بزرگراه‌ها گرفته شود.

نگاه درآمدزایی از جیب شهروندان تهران آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد چراکه عملا با وجودی که هیچ کاری در این زمینه انجام نشده است،  اما هزینه‌ها افزایش چندبرابری داشته است، این مساله در درازمدت زمینه نارضایتی مردم را در بر خواهد داشت.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته است که نه تنها با افزایش خدماتی در این زمینه روبرو شده‌ایم بلکه حتی برخی خطوط مترو نیز در این زمینه تعطیل شده و مشخص نیست تا چه زمانی مردم باید منتظر راه‌اندازی آنان باشند

در شرایط فعلی با وجود اینکه یک ماه از سال جدید گذشته است عملا کاری برای طرح ترافیک تهران انجام نشده است و علیرغم این بی‌برنامگی شهری شاهدیم که سامانه ثبت‌نام طرح ترافیک نیز ا قطع شده و مشخص نیست در این شرایط مردم باید کار کنند.

با این وجود شورای شهری‌ها علیرغم اینکه شهر به حال خود رها شده است و شهرداری ندارد تا به وضعیت آن رسیدگی کند، درگیر سیاسی‌بازی‌های خود برای انتخاب شهردار هستند و عملا تهران به حال خود رها شده است.

در پایان باید گفت سال نو برای مردم تهران در حالی با گرانی آغاز شده است که نه تنها پایتخت شهردار مناسبی ندارد بلکه شورای پنجمی‌‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا می‌توانند مردم را در تنگنای اقتصادی قرار دهند، مساله‌ای که عملا پاسخگوی نیازهای شهری تهران نیست و تهران فارغ از این سیاسی‌بازی‌ها به شهرداری مجرب و توانمند نیاز دارد که گویا اصلاح‌طلبان چنین فرد توانمندی را در میان خود ندارند.