به گزارش پارس نیوز، 

سید حسین حسینی محمدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این میزان صادرات در مقایسه با سال 1395 از نظر وزنی یک درصد افزایش نشان می دهد.
وی بیان کرد: از این میزان 20 میلیون و 461 هزار تن به ارزش هفت میلیارد و 959 میلیون دلار شامل محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، سیمان و کلینکر، انواع ماهی و میگوی پرورشی، گوگرد، سه پایه سکوی دریایی و متعلقات آن، سنگ گچ و گچ بنایی، یونجه و گوجه فرنگی است که نسبت به سال 95 از نظر وزن 3 درصد و از لحاظ ارزش 6 درصد افزایش داشته است.
حسینی محمدی با اشاره به اینکه مابقی صادرات میعانات گازی بوده است ادامه داد: این محصولات بیشتر به مقصد کشورهای چین، جمهوری کره، امارات متحده عربی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، تایوان، کنیا و قطر صادر شده است.
وی گفت: همچنین در این مدت یک میلیون و167 هزارتن کالا به ارزش حدود 2میلیارد و 427 میلیون دلار از طریق گمرک های استان بوشهر وارد کشور شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یادآور شد: موز، لوازم یدکی خودرو، لاستیک، برنج، چای و اسباب ‌بازی از جمله محصولات وارد شده به استان بوشهر است.
وی ادامه داد: برای تحقق اهداف و سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی با توجه به جایگاه صادرات و لزوم تسهیل فرایند آن و رفع موانع موجود چهار نشست میز ملی کالایی شامل پتروشیمی و آبزیان در سال گذشته در استان بوشهر تشکیل شد.
حسینی محمدی افزود: در قالب نشست های یاد شده تصمیم های لازم برای برطرف کردن برخی مشکلات بنگاه های اقتصادی به تصویب رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان بوشهر با اشاره به پیگیری مسائل و مشکلات صادرکنندگان بیان کرد: با برگزاری 6 نشست کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی با حضور استاندار بوشهر و 21 نشست پایش تجارت خارجی استان درسال گذشته در راستای حل برخی مشکلات بخش خصوصی و تحقق اهداف صادراتی گام های موثری برداشته شد.
حسینی محمدی گفت: حضور صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در 2 نمایشگاه صنایع غذایی در دوحه قطر و مسکو روسیه با همکاری دیگر دستگاه ها و برگزاری 10نمایشگاه تخصصی داخلی در استان از جمله اقداماتی است که در سال گذشته برای توسعه فضای تجارت و بازرگانی استان بوشهر انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان نقش بسزایی در رونق اقتصادی دارند افزود: در سال گذشته از 12صادرکننده برتر استان و 3 صادرکننده نمونه ملی در همایش روز ملی صادرات تجلیل شد.
7212/6043**