به گزارش پارس به نقل از پرشین خودرو، روح اللّه جانی عباسپور با بیان این مطلب با اشاره به اینکه افزایش قیمت قطعات سبب افت کیفیت محصولات و از رفتن سهم آنها در بازار می گردد، افزود: علاوه بر موارد مذکور می توان سوء مدیریت و نداشتن بهره وری کامل را از دیگر دلایل کاهش تولید خودرو دانست.


وی تصریح کرد: افزایش قیمت تمام شده محصولات سبب کاهش تقاضا و جذابیت بازار می شود از سویی تعیین دستور العمل تعیین قیمت توسط شورای رقابت نیز سبب برزو مشکلات جدید در صنعت خودرو شد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو به ضرر خودروسازان است زیرا هزینه های مصرفی سبب ایجاد زیان انباشته می گردد و راهکار منطقی بهبود این وضعیت افزایش تولید و عرضه خودرو است.


وی یکی دیگر از راهکارهای تغییر وضعیت صنعت خودروسازی را بهبود تعاملات سیاسی و بین المللی با کشورهای طرف قرارداد دانست و اظهار داشت: کاهش قیمت واحدهای تولیدی همچون فولاد مبارکه، مس، آلومینیوم و دیگر نهادهای دولتی، کاهش قیمت مواد اولیه، واریز نقدینگی به صنعت خودرو و بهبود شرایط انقباضی بانک ها موجب بهبود وضعیت فعلی صنعت خودروسازی کشور می شود.


عباسپور در خاتمه متذکر شد: این ضرورت وجود دارد که خودروسازان بخشی از سود به دست آمده از فعالیت خود را صرف سرمایه گذاری در این صنعت نموده و از این طریق زنجیره تأمین و تولید خود را اصلاح نمایند.