به گزارش پارس نیوز، 

 محمد بهاروند ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به مناسبت دهه‌ی حساب صد امام راحل(ره) و سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به جایگاه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در محرومیت‌زدایی اظهار داشت: مسئله مسکن و مسکن محرومان، همواره به‌ویژه در چند دهه‌ اخیر یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای تقریباً تمامی دولت‌ها و حتی نهادهای بین‌المللی بوده است.

فرماندار ساوه عنوان کرد: در ایران نیز این مسئله علاوه بر آنکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی مورد تاکید ویژه قرار گرفته و همواره بخشی از برنامه‌های دولت‌ها از پیش از انقلاب اسلامی تا امروز را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان نهاد عمومی غیردولتی، با توجه به نقش و عملکرد چندین ساله خود از جایگاه مهمی در نظام توسعه و عمران روستاهای کشور برخوردار بوده است و در مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی موفق عمل کرده است.

فرماندار ساوه تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی با همکاری بخشداری‌ها کاری ارزشمند است که این مهم زمینه بازگشت به روستاها را فراهم می‌کند.

محدودیتی برای واگذاری زمین به صنایع کارگاهی در روستاها وجود ندارد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه هم با بیان اینکه در حوزه اشتغال روستایی بنیاد مسکن برای احداث صنایع کارگاهی، به متقاضیان زمین واگذار می‌کند گفت: تاکنون پنج قطعه زمین واگذار شده و 20 قطعه هم در مرحله‌ی واگذاری است.

کریمی افزود : محدودیتی در واگذاری زمین به صنایع کارگاهی در روستاها وجود ندارد و در همه‌ی روستاها این واگذاری پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه به متقاضیان واجد شرایط مسکن روستایی، 180 فقره تسهیلات بانکی اعطا شده گفت: برای هر خانواده 18 میلیون تومان در چهار مرحله پرداخت شده که بازپرداخت آن 15 ساله و با سود 4 درصد است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساوه عنوان کرد: به هر تعدادی که متقاضی استفاده از تسهیلات باشند، اعطا می‌شود.