به گزارش پارس نیوز، 

 ابوالقاسم پالیزگیر روز دوشنبه در نشست حفاظت از منابع آبی ساوجبلاغ، گفت:چشم پوشی از ساخت وسازهای غیرمجاز در قبال اخذ مبالغی باعث بوجود آمدن مشکل در این شهرستان می شود که بسیار جدی بوده وباید با آن برخورد شود.
پالیزگیر افزود:اقداماتی که در شهرستان در این زمینه قابل اجرا است باید به صورت مدون پیشنهاد شود و موارد از طریق مبادی شهرستانی و یا از طریق استان وحتی کشوری پیگیری شوند.
فرماندار ساوجبلاغ تامین نیاز آب شرب در شهرستان را اولویت اصلی دانست وگفت:جهادکشاورزی درحالی که دراین بخش تعصب دارد ولی نباید به صورتی کورکورانه با مشکل کم آبی برخورد شود چون در جایی که جان انسانها مهم است جایی برای کشاورزی نمی ماند.
وی افزود:البته همه موارد قابل مدیریت است و با برنامه ای جامع و استفاده از دستگاههای کنترل هوشمند وتغییر در الگوی کشت می تواند وضعیت را کنترل کرد.
پالیزگیر همچنین اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد منابع آبی شهرستان را حتی چند لیتر به مکان دیگری انتقال دهد و باید جدی تر از قبل با چاه های غیر مجاز بدون هیچ ملاحظه وتبعیض برخورد شود.
وی در ادامه از شهرداران خواست تا برای آبیاری فضای سبز خود از پساب استفاده کنند و گفت: بخش خصوصی برای ساخت تصفیه خانه چهارباغ اعلام آمادگی کرده ولی برخی نهادها اجازه آن را نمی دهند که اگر این روند تداوم یابد برخوردی جدی با عوامل اینکار خواهیم کرد.
فرماندار افزود: از دهیاران انتظار دارم در برخورد با ساخت وسازهای غیر مجاز جدیت بیشتری داشته باشند و اجازه سوء استفاده به سودجویان را ندهند که ساخت وساز بیش از حد برابر با کم آبی بیشتر در منطقه خواهد بود.
1535/7411