به گزارش پارس نیوز، 

گمرک ایران اعلام کرد؛ ماموران گمرک تاکنون در سالجاری 14 محموله قاچاق انسان را کشف کرده اند. بر همین اساس، در نهمین عملیات کشف قاچاق انسان، 9 تبعه یکی از کشورهای همسایه داخل یک دستگاه تریلی حامل بار پنبه مخفی شده بودند که ماموران گمرک بازرگان با دقت و هوشیاری این افراد را شناسایی کردند. این محموله از مبدا تاجیکستان به ترکیه بود.

همچنین در عملیات دیگری، 5 نفر تبعه یکی از کشورهای همسایه داخل کانتینر یک دستگاه تریلی ترانزیتی صادراتی حامل بار pvc شناسایی شدند. این‌ محموله از مبدا کشور ازبکستان به ترکیه در گمرک بازرگان توسط ماموران گمرک شناسایی شدند.

همچنین دو محموله دیگر قاچاق انسان نیز توسط ماموران گمرک کشف شد . این محموله های صادراتی از کشور ازبکستان و از طریق گمرک سرخس به کشور وارد شده و قصد خروج از کشور به ترکیه را داشت. این دو فرد یکی ایرانی و دیگری تبعه یکی از کشورهای همسایه هستند و با مخفی شدن در بار نخ و دیگری در محموله پنبه قصد خروج از کشور را داشتند.

در عملیات دیگری ماموران گمرک موفق شدند یک تبعه روسی را از داخل محفظه بار کامیون ترک حامل کالای ترانزیتی کشمش از کشور ترکمنستان کشف کنند.

این تعداد قاچاق انسان طی چندین عملیات و با هوشیاری و رصد ماموران گمرک به کمک تجهیزات کنترلی، ایکس ری ها و ردگیری محموله های صادارتی و وارداتی توسط سامانه های گمرک کشف شده است.