به گزارش پارس نیوز، 

 کامبیز مهدی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از آنجایی که با توجه به جابه جایی جمعیت، وضعیت بهداشت تغییر می کند، طرح نظارتی بهداشت در ایام تعطیلات نوروز امسال از 15 اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین امسال در استان اجرا شد.
وی گفت: حفظ ارتقای سلامت جامعه و مسافران، ایمنی آب در سطح عرضه، کنترل بیماری ها و جلوگیری از آسیب رسیدن به افراد با مصرف مواد غذایی فاسد در سطح عرضه از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی ادامه داد: همچنین در این طرح پنج اولویت مهم از جمله نظارت بر اماکن عمومی و بین راهی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نظارت بر کنترل بهداشت مواد غذایی با اولویت مواد غذایی حساس، بازرسی و نظارت بر سامانه آبرسانی و کنترل دخانیات مورد توجه بازرسان و ناظران بهداشت قرار می گیرد.
مهدی زاده از انجام 14 هزار و 828 مورد بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در استان خبر داد و گفت: در اجرای طرح نظارتی بهداشت نوروزی، 117 نفر در قالب 27 اکیپ در حوزه بازرسی فعال بودند.
وی اظهار کرد: همچنین در بازه زمانی اجرای این طرح، از مجموع 6 هزار و 748 مکان تهیه و توزیع مواد غذایی در استان از هشت هزار و 752 مورد، بازدید انجام شد.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت از مجموع بیش از 4 هزار اماکن عمومی پنج هزار و 764 مورد، از 121 اماکن بین راهی 315 مورد و از یکهزار و 29 سامانه آبرسانی یکهزار و 317 مورد، بازدید و بازرسی انجام شده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در این مدت 100 مورد اخطار بهداشتی و یکهزار و 547 کارت معاینه بهداشتی صادر شد.
مهدی زاده گفت: در بازرسی و بازدیدهایی که از مراکز و اماکن مختلف در سطح استان انجام شد 31 مرکز متخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه 50 درصد مراکز بهداشتی درمانی استان در ایام تعطیلات نوروز امسال فعال بودند، عنوان کرد: در این مدت 19 هزار و 846 بیمار به مراکز بهداشتی مراجعه و از خدمات بهداشتی درمانی برخوردار شدند.
وی ادامه داد: در بازه زمانی یاد شده یکهزار و 644 نفر از خدمات مامایی برخوردار شدند و همچنین 519 مورد پانسمان، 531 مورد خدمت به مادران پرخطر و 713 مورد خدمت به کودکان پرخطر ارائه شد.
7557 * 6054