به گزارش پارس نیوز، 

اسماعیل خلیلی با عنوان اینکه استان البرز با شاخص "امید به زندگی" توانست رتبه اول را در کشور کسب کند، افزود: میانگین امید به زندگی در کشور 74 است و بر اساس محاسبات اعلام شده مرکز آمار، البرز توانست با عبور از معیار کشوری به رتبه برتری 76.5، دست پیدا کند.

خلیلی با اشاره به مهاجرپذیری استان البرز اظهار داشت: کسانی که مهاجرت پذیری استان البرز را تجربه می‌کنند با توجه به تنوع اشتغال در استان، امید بیشتری به کار و تولید پیدا کرده و در نهایت به زندگی امیدوارترند لذا کسب رتبه برتر یعنی البرز در زمینه اشتغال نسبت به سایر استان‌ها امیدبخش بوده است.

وی با مطرح کردن برتری دیگر استان با عنوان "رونق صنعت" به عنوان دومین شاخص مورد نظر، تصریح کرد: مطابق با قانون کار، کارگران هفته ای 44 ساعت موظف به کار هستند. البرز توانسته از نظر رشد و توسعه صنعت، رتبه نخست را کسب کند چراکه اکثر کارگران بیش از 44 ساعت کار می‌کنند و این بدین مفهوم است که کار و اشتغال و تولید در کارخانجات به جای 8 ساعت در روز، 12 ساعت بوده و در نتیجه درآمد کارگران البرز نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ارتباط با احتمال ایجاد مشکلات واحدهای تولیدی با افزایش اخیر نرخ ارز، گفت: اثرات تغییرات صعودی نرخ ارز هنوز در واحدهای تولیدی، مشخص نشده و بروز پیامدهای احتمالی این موضوع، زمانبر است چراکه مواد اولیه کارخانه ها از قبل تهیه شده و با وجود تعطیلات نوروزی نمی توان به درستی از احتمال ضر و زیان وارده، نتیجه گیری کرد.

خلیلی در ارتباط با افزایش 20درصدی حقوق حداقلی امسال کارگران نسبت به سال گذشته که مبلغ 930هزار تومان بود، تصریح کرد: امسال حداقل حقوق با مبلغ یک‌میلیون و 116 هزار تومان مشخص و تصویب شد ولی برای سایر سطوح هنوز مصوبه‌ای انجام نشده و کسانی که بیش از حداقل مزد دریافت می کنند بعد از مشخص شدن مصوبه، معمولا در پرداخت حقوق اردیبهشت، اختلاف افزایش حقوق خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ارتباط با برگزاری روز کارگر گفت: دیدارهای جداگانه کارگران با رهبر انقلاب و ریاست‌جمهوری، یکی از شاخص‌ترین برنامه‌هایی است که به صورت ملی و برای گرامیداشت روز کارگر در نظر گرفته شده است.

خلیلی ادامه داد: در استان نیز در این ارتباط جلساتی تشکیل و برنامه‌هایی تدارک دیده شده که با توجه به نزدیکی 11 اردیبهشت و روز کاگر در آینده، اطلاع رسانی خواهد شد.