به گزارش پارس نیوز، 

 اسدالله دوریش امیری شامگاه سه شنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان افزود: علت نمود پیدا کردن برخی موفقیت ها در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در زنجان ناشی از تفویض اختیارهایی بود که از سوی دولت به استان داده شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش 20 درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی و نیز افزایش 60 تا 70 درصدی تعداد بازدیدها از اماکن گردشگری زنجان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: با اینکه اغلب زنجان را به عنوان معبر گردشگری معرفی می کنند ولی این موارد از نشانه های امیدوارکننده برای توسعه استان در این زمینه است.
درویش امیری به نام گذاری امسال به نام سال' حمایت از کالای ایرانی' اشاره کرد و گفت: این نام گذاری استمرار شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است چرا که خروجی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید کالای ایرانی است..
وی با بیان اینکه کالای ایرانی شناسنامه، اعتبار و آبروی ماست، اظهار کرد: امیدواریم تولیدکنندگان داخلی با بالا بردن کیفیت کالا، انگیزه مضاعفی را در مردم برای مصرف کالاهای ایرانی ایجاد کنند.
استاندار زنجان با بیان اینکه انتظار این است بنگاه های اقتصادی وابسته به دولت و دیگر سازمان ها و نهادها عمومی در بالا بردن کیفیت محصولات پیشقدم تر از بخش خصوصی باشند، تصریح کرد: دولت و نهادهای عمومی باید بر این نکته پافشاری کنند تا بخش خصوصی نیز به تاسی از بنگاه های تولیدی وابسته به سمت ارتقا هر چه بیشتر کیفیت محصولات تولیدی حرکت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به نتایج و دستاوردهای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: تلاش این بود تا با همدلی و مشارکت جمعی بین مدیران، دستگاه های اجرایی به کارها و فعالیت های همدیگر کمک کنند.
درویش امیری با بیان اینکه میزان سهم استان در ارائه تسهیلات رونق اقتصادی 2 هزار و 800 میلیارد ریال بود، گفت: با پی گیری های انجام شده و همراهی بانک های استان، بیشتر از میزان سقف تعیین شده، مبلغ 3 هزار و 980 میلیارد ریال در این بخش به متقاضیان پرداخت شد.
وی به تشکیل کارگروه نظارت بر تسهیلات تکلیفی و منابع بانکی در استان اشاره کرد و افزود: این ابتکار به منظور نظارت بر عملکرد بانک ها و درخواست ها برای تسهیلات در استان انجام شده است.
استاندار زنجان به حل معضل 10 ساله دفع پسماند روی در شهرک صنعتی روی اشاره کرد و گفت: عملیات انتقال پسماند ها به محل جدید تا خرداد سال جاری عملیاتی می شود.
به گزارش ایرنا، نزدیک پنج میلیون تن پسماند صنعتی سرب و روی در مکان کنونی شهرک صنعتی تخصصی روی زنجان انبار شده است و به گفته کارشناسان محیط زیست، بزرگترین خطر زیست محیطی استان زنجان محسوب می شود.
درویش امیری به مساله همپوشانی بیمه ای در کشور و برخورداری برخی افراد از چند بیمه به طور همزمان اشاره کرد و ادامه داد: در استان زنجان بالای 150 هزار نفر چند بیمه ای هستند که از این تعداد تا کنون مساله همپوشانی بیمه ای 85 هزار نفر حل شده است.
استاندار زنجان به ایجاد 11 هزار شغل طی سال گذشته در این استان اشاره کرد و افزود: سهم ایجاد اشتغال در برخی بخش ها همچون بخش آی تی بیش از سقف تعیین شده بود.
وی از احیای 29 واحد تولیدی تعطیل شده استان در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی سال گذشته علاوه بر احیای واحدهای تعطیل شده، اقدامات حمایتی موجب شد تا واحدی به واحدهای غیر فعال استان اضافه نشود.
7312/6085